تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۰۰۵۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

واردات زغال سنگ، خیانت به مردم کرمان بود

‌می‌متالز - پور ابراهیمی گفت: پارسال در حوزه زغال سنگ ۶۵۰ میلیون دلار واردات صورت گرفت و این واردات خیانت به مردم کرمان بود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی در در نشست شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی کرمان گفت: از حلقه‌های متصل به تولید، صادرات است که باید در ۲ محور مجزا‌ی استانی و ملی در دستور کار باشدکه اکنون مسائل ملی بیشتر در حوزه صادرات موثر است.

او افزود: چالش اساسی که در حوزه صادرات محصولات ما مطرح است، نرخ ارز می‌باشد و اگر اشتباه دولت‌های گذشته را دولت فعلی دنبال کند در صادرات غیرنفتی عملا ارزآوری بالایی نخواهیم داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت: ۷۰ درصد صادرات استان کرمان، وابسته به اقلیم و مربوط به پسته و مغز آن می‌باشد و با این حساب صادرات درمعرض تهدید جدی است.

او بیان کرد: دستگاه قضا درکنار تولید، حضور دارد که اقدام کاملا پسندیده‌ای است.

او تصریح کرد: مطالبه جدی ما در استان، اصلاح سیاست‌های ارزی می‌باشد که بخشی ازآ ن محکوم به شکست است و اولین مشکل که وزن اصلی درمیان مشکلات را به خود اختصاص داده است، مساله تبادلات ارزی و نبود تناسب آن با نرخ ارز است که باید به آن توجه کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تصمیم مهم مجلس در این بخش در شورای نگهبان حذف شد.

پور ابراهیمی بیان کرد: ما به کشاورزی و محصولات معدنی و تغییرات نرخ ارز وابسته هستیم که آثار تورمی داشته و به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده؛ اما باید جهش صادراتی صورت گیرد.

او تاکید کرد: به طور مثال: پارسال در حوزه زغال سنگ، ۶۵۰ میلیون دلار واردات زغال سنگ صورت گرفت و این درحالی است که ما بزرگ‌ترین ذخایر زغال کشور تا ۲۰۰ سال آینده را در اختیارداریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: کک سازی ما اکنون با ۲۰ درصد کار می‌کند و این واردات خیانت به مردم کرمان بود.

او افزود: حوزه محصولات دانش بنیان که ظرفیت بزرگی در کرمان دارد، مغفول مانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده