تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۰۱۱۳۴
سرویس خبر : صنایع کوچک

نشست هم اندیشی تشکلات کارگری و کارفرمایی استان با استاندار چهارمحال و بختیاری در محل کارخانه فرآورده‌های نسوز مهرگداز در شهرک صنعتی سفید دشت برگزار شد

‌می‌متالز - غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی سفیددشت اظهار کرد: این بازدید به‌منظور عرض خداقوت به کارگران تدارک دیده شد.

به گزارش می‌متالز، وی تصریح کرد: کارگران نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند و این افراد در رشد تولید در خط مقدم قرار گرفته‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد و از همین‌رو دولت برنامه‌هایی برای توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری در هلدینگ‌های مختلف خصوصا بخش خصوصی دارد.

حیدری با بیان اینکه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت یکی ار محور‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: ما شاهد انگیزه بالا و تلاش فعالان در عرصه تولید هستیم و باید برای رفاه کارگران تلاش شود. وی بیان داشت: دولت رفع مشکلات کارگران را در دستور کار قرار داده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و امید است با این اقدامات انگیزه مضاعفی برای فعالان این عرصه ایجاد شود. در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد صنعت استان در شهرستان بروجن مستقر است؛ که در این شهرستان ۱۵ هزار بیمه‌‎شده مشمول قانون کار وجود دارد بیان داشت: از همین‌رو صنعت شهرستان بروجن اهمیت بالایی در تحقق شعار سال دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۶ به شهرستان بروجن اختصاص یافته است، تا در بخش خوداشتغالی و در بخش کارفرمایی زمینه ایجاد اشتغال جدید فراهم شده است.
وی افزود: ابتدای امسال افزایش حقوق ۲۷ درصدی را برای کارگران مشمول قانون کار و کارگرانی که حقوق‌بگیر هستند را توسط شورای عالی کار داشتیم؛ که این اولین حقوق باید از ابتدای فروردین پرداخت شود و کارفرمایان در بخش صنعت و خدمات کشاورزی باید احکام کارگران را اصلاح کنند و این افزایش را اعمال کنند.

منبع: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

عناوین برگزیده