تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۵۳
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۰۱۳۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مرز‌های کرمانشاه پیشرو در صادرات غیرنفتی کشور

‌می‌متالز - سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۲ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی گمرک خسروی و رشد ۲۸ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی گمرک شوشمی در نخستین ماه از سال‌جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری ۵۰ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۲ دلار کالا به وزن ۱۴۴ هزار تن از گمرک خسروی به کشور عراق صادر شده است که این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۲ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرک خسروی را سنگ‌نمای ساختمان، کاشی و سرامیک، لبنیات، لوازم پلاستیکی، میوه و تره‌بار و... عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در ادامه ارزش کالا‌های صادرات گمرک شوشمی در فروردین‌ماه سال‌جاری را ۵ میلیون و ۳۱ هزار و ۴۸۱ دلار به وزن ۳۱ هزار و ۳۷ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۲۸ درصدی و از حیث وزن رشد ۲۵ درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرک شوشمی در فروردین‌ماه سال‌جاری را سنگ‌آهن، میوه و تره‌بار، گچ ساختمانی، نمک صنعتی، ادوات کشاورزی و ... عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده