به گزارش می متالز، کشور شیلی که نیمی از ذخایر لیتیوم جهان را در اختیار دارد، در حال فشار آوردن به معدنچیهای دولتی خود برای افزایش تولید این ماده معدنی است.
او گفت: معتبرترین شرکت دولتی شیلی، میتواند به دنبال شرکای خصوصی باشد تا برای کمک به همه مردم شیلی، تولید لیتیوم خود را حفظ کند. این در حالی است که لیتیوم در جهش جهانی برای استفاده در خودروهای برقی شرکت خواهد کرد.
مروری بر پروندههای قانونی، اسناد دادگاه و مصاحبه با مقامات کودلکو، نشان میدهد که این استراتژی عمیقا از ابتدا درگیری هایی داشته است.
فعالان شرکت گفتند حمایت Dwindling از داخل کودلکو برای اولویتبندی پروژههای لیتیوم بیشتر از مس بوده و با موانع قانونی که منجر به رشد 2 پارت flagship اصلی این شرکت به نامهای Pedernales و Maricunga شد، ترکیب شده است.
در عین حال، خودروسازان جهانی در عرض 5 تا 10سال آینده، 300 میلیارد دلار افزایش هزینه های تکنولوژی وسایل نقلیه الکتریکی، از جمله فناوری باتری حیاتی، برنامه ریزی میکنند.
پروژههای کودلکو، زمانی که برای بالا بردن عرضه جهانی و کاهش قیمت ها بود، تا حد زیادی پیشبینی سقوط داشته اند و شیلی نیز موقعیت خود را به عنوان تولید کننده برتر جهان از لیتیوم به استرالیا واگذار کردهاست.