تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۰۱۵۴۸
سرویس خبر : صنایع کوچک
مدیرکل صمت استان بوشهر اعلام کرد؛

آغاز عملیات اجرایی طرح تولید لوازم خانگی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر از شروع عملیات اجرایی طرح تولید لوازم خانگی با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان با حضور مقامات ارشد استانی واقع در شهرستان گناوه خبرداد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر، ضمن بیان مطلب فوق افزود: طی آیین رسمی با حضور استاندار بوشهر، معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری، فرماندارشهرستان گناوه و دیگر مسئولین عملیات اجرایی پروژه کارخانه تولید لوازم خانگی گروه تولیدی شهید فریدون زنگی با پیش‌بینی سرمایه ثابت و در گردش در زمینه چهار خط تولید که در هر خط تولید ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شامل ساخت اتوی لباس، خردکن بدنه استیل، آبمیوه گیری استیل و پلاستیک با پیش‌بینی اشتغالزایی در هر خط ۱۰۰ الی ۱۲۰ نفر است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۵۱ فقره پروانه بهره برداری واحد صنعتی با سرمایه گذاری هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به همراه اشتغال ۱۳۸۲ نفر صادر شده، اضافه کرد: در بازه زمان مذکور تعداد ۲۵۴ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۶۶ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۶۴۱۴ نفر صادر شده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به توسعه و گسترس کسب و کار‌ها در استان یادآور شد: در سال گذشته مجموعا ۳۰ هزار نفر اشتغال درحوزه صمت از طریق جواز‌های تاسیس صنعتی، پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی، مجوز‌های معدنی، پروانه کسب اصناف، فعالیت کار‌های بازرگانی و ... ایجاد است.

وی ادامه داد: رویکرد وزارت صمت حمایت از تولیدات داخلی و اعمال محدودیت‌ها برای جلوگیری از خروج ارز است که در استان بوشهر در این راستا برای صدور مجوز‌های این صنعت تمهیدات ویژه‌ای اندیشه شده است.

تبدیل وضعیت استخدامی ۴۱ نفرکارکنان اداره صمت استان بوشهر از طریق قانون ایثارگران

صفوی همچنین خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۴۱ نفر از کارکنان اداره کل صمت استان بوشهر با استفاده از ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تبدیل وضعیت شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات مهم و اساسی ایجاد شده درعرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، تولیدی و اشتغال‌زایی، امروز استان بوشهر به یک کارگاه صنعتی و تولیدی در کشور تبدیل شده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به تحولات و توسعه صنایع خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه موفقیت‌ها که امروز شاهد آن هستیم، مرهون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران است که همیشه و در همه شرایط با حضور فعال و موثر خود در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی از خود گذشتگی نشان دادند تا هیچ آسیبی به مملکت اسلامی وارد نشود. پس باید قدردان زحمات و تلاش‌های آنان باشیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در بخش صمت عنوان کرد: جامعه ایثارگران امروز در همه موفقت‌ها و پیشرفت‌های حاصل شده درحوزه اقتصادی به‌ویژه صنعتی نقش آفرین بوده‌ند.

صفوی همچنین گفت: تلاش و کوشش خواهیم کرد با استفاده ازقوانین و مقررات جاری و امکانات موجود با هماهنگی و مساعدت امور ایثارگران وزارت صمت، به جامعه ایثارگران که در ادارات صمت سراسر استان مشغول به کار هستند در زمینه‌های رفاهی، مسکن، ارتقاء وضعیت استخدامی و سایر موارد در حد امکان کمک کرده تا بتوان گوشه‌ای از انتظارات به حق آن‌ها را برآورده کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده