تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۷
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۱۵۶۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آغاز فرآیند ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو از چهارشنبه

‌می‌متالز - فرآیند ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو از چهارشنبه هفته جاری ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود و متقاضیان تا ۲۹ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، مطابق فرآیند اجرایی و جدول زمان‌بندی دومین دوره سامانه یکپارچه خودرو‌های داخلی، نخستین مرحله این طرح با وکالتی کردن حساب شخصی و مسدود کردن مبلغ موجودی مورد نیاز به نفع سازمان حمایت از تاریخ چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز خواهد شد و تا روز جمعه (۲۹ اردیبهشت) ادامه خواهد یافت.

پس از آن، از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدود شده به عنوان پیش نیاز انجام ثبت نام و اعمال بلک لیست‌ها (اولیه خودروسازان، اولین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودرو‌های وارداتی) انجام خواهد شد.

در مرحله سوم، ثبت نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در مورخ سوم تا سیزدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید.

برپایه این گزارش، اولویت بندی با دستگاه‌های نظارتی با الگوریتم مورد تایید قبلی در روز هفدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید و از ۱۸ تا ۳۱ خرداد ماه اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت احوال، ناجی و عغیره) به انجام خواهد رسید.

همچنین در روز دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد.

بالاخره در روز پانزدهم تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی انجام خواهد شد.

براساس اعلام وزارت صمت هفته گذشته بیش از ۲۰۸ هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کننده در مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودرو که نوبت تحویل خودروی آن‌ها به سال ۱۴۰۳ موکول شد، در مهلت تعیین‌شده برای تغییر نوع خودرو به سامانه easalcar.ir مراجعه کرده و نسبت به تغییر نوع خودرو برای تغییر اولویت‌بندی اقدام کردند که بررسی اطلاعات این افراد باعث شد تا اجرای مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه در ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده