تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۰۱۵۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد در گفتگو با بخش خبری ۱۴ سیما تشریح کرد؛

جزئیات ۱۰ برنامه مهار تورم و رشد تولید در شورای اقتصاد

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد با بیان اینکه در جلسه امروز شورای اقتصاد ۱۰ برنامه برای مهار تورم و رشد تولید به تایید رسید، گفت: کاهش کسری بودجه دولت و کاهش ناترازی بانک‌ها در این ۱۰ برنامه گنجانده شده است.

به گزارش می‌متالز، سیداحسان خاندوزی در گفتگو با بخش خبری ۱۴ سیما درباره جلسه امروز شورای اقتصاد اظهار کرد: با توجه به تاکیدی که بر عملیاتی شدن برنامه مهار تورم و رشد تولید وجود داشت همکاری بسیار خوبی از سوی سه دستگاه اصلی اقتصادی دولت شامل سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و با همکاری سایر وزارتخانه‌های اقتصادی صورت گرفت.

وزیر اقتصاد افزود: امروز در جلسه شورای اقتصاد که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، از سوی رئیس کل بانک مرکزی برنامه مشترک اقدام دستگاه‌های دولتی برای مهار تورم و رشد تولید ارائه و کلیات این برنامه به تایید رسید و مقرر شد جزئیات زمانبندی هر اقدام دستگاه هم در این هفته نهایی و به تصویب شورای اقتصاد برسد.

وی با اشاره به جزئیات ۱۰ برنامه تایید شده در شورای اقتصاد گفت: در حوزه کاهش کسری بودجه دولت ۸ اقدام و در برنامه کاهش ناترازی بانک‌ها ۷ اقدام مورد تایید شورای اقتصاد قرار گرفت.

خاندوزی با بیان اینکه در برنامه کاهش بدهی‌های دولت نیز ۶ اقدام مورد تایید شورای اقتصاد قرار گرفت، بیان کرد: در برنامه کاهش ناترازی‌های ارزی یعنی به نحوی که تقاضای ارزی مدیریت شود و عرضه ارز از سوی صادرکنندگان افزایش پیدا کند ۶ اقدام مورد تایید قرار گرفت.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: همچنین در برنامه حوزه مدیریت نقدینگی و انضباط پولی هدف گذاری ۲۵ درصد سقف رشد نقدینگی به پیشنهاد بانک مرکزی با سه اقدام مورد تایید قرار گرفت.

وی بیان کرد: در حوزه اهداف و برنامه‌های ناظر شاخص رشد اقتصادی نیز برنامه هدایت اعتبار به فعالیت‌های تولیدی کشور با ۸ اقدام مشخص، برنامه پیش بینی پذیری و رفع موانع تولید که یکی از برنامه‌های مفصل دولت در سال جاری است با ۱۱ برنامه اقدام مشخص، کاهش ناترازی بودجه‌های انرژی با هفت اقدام مشخص که اقدامات غیر قیمتی هستند و موجب افزایش تورم نخواهد شد و برنامه عرضه دارایی‌های مالی دولت با سه اقدام مشخص امروز مورد تایید شورای اقتصاد قرار گرفت.

خاندوزی تصریح کرد: آخرین برنامه امروز مدیریت انتظارات و بهبود دیپلماسی اقتصادی و رشد سرمایه گذاری خارجی بود که با ۶ اقدام مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: رئیس جمهور در این جلسه ضمن لزوم تهیه بسته‌های رسانه‌ای و اطلاع رسانی عمومی در هفته جاری جزئیات وظایف هر دستگاه با زمانبندی هر اقدام دستگاه‌ها که توسط سازمان برنامه نظارت شود هم تهیه و در همین هفته به تایید شورای اقتصاد برسد تاکید کرد.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده