تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۱
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۰۱۶۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان مطرح کرد؛

بسیج امکانات و ظرفیت‌های کشور منجر به تحقق شعار سال می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با هدف بسیج امکانات و ظرفیت‌های کشور در راستای ایجاد بهبود و تحول در فضای جامعه صورت می‌گیرد.

به گزارشی متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده است به عنوان مجموعه صنعت، معدن و تجارت نسبت به تدوین اهداف کمی برنامه‌های عملیاتی در راستای تحقق شعار سال اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: بر اساس این برنامه سندی تدوین شده با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در قالب تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه منعقد شده با جهاد کشاورزی، اتاق اصناف مرکز کردستان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت که بازرسی‌ها هدفمند و در قالب گشت مشترک و هدفمندی شکل می‌گیرد تا بتوانیم نظارت عالی بر سطح بازار داشته باشیم.

مدیرکل صمت استان کردستان بیان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه سندی تدوین شده و اهدافی برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده و باید بازرسی‌ها علاوه بر هدفمند بودن باید افزایش داشته باشد.

وی یادآور شد: در قالب بستر سامانه جامع تجارت در امر نظارت بر سامانه جامع انبار‌ها و سایر موارد دیگر بتوانیم بازرسی‌ها را علاوه بر میدانی به‌صورت سیستمی کنترل و نظارت کنیم.

خلیقی در ادامه به بازرسی‌های مستمر سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد بازرسی‌های انجام شده در سطح بازار ۲۱ هزار و ۶۰۱ مورد بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۷۸ مورد منجر به تشکیل پرونده شده و تعداد تخلفاتی که از این پرونده‌ها احصا شده ۳ هزار و ۶۴ مورد با ارزش ریالی ۱۵۵ میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: در حوزه نظارت و بازرسی علاوه بر بازرسی‌ها موردی و سیستمی که در قالب سامانه مربوطه انجام می‌شود در زمینه گشت‌های مشترک ۳ هزار و ۳۳۹ مورد بازرسی را با دستگاه‌های اجرایی مختلف داشته ایم که ۴۸۵ مورد پرونده تشکیل شده و تعداد تخلفات شکل گرفته ۴۸۶ مورد بوده و ارزش ریالی پرونده‌ها ۷/۷ دهم میلیارد ریال بوده است.

خلیقی با بیان اینکه در خصوص قاچاق کالا نیز ورود پیدا کرده و ۲ هزار و ۷۲۱ مورد بازرسی انجام شده در قالب ۱۶۱ پرونده در سطح استان و به ارزش ریالی ۷۸۶ میلیون ریال است، گفت: باید با بازرسی‌های مدون و دوره‌ای، عرصه را بر مخلان بازار تنگ کرده و بستر امنیت و آرامش را با حذف سود جویان از بازار فراهم کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده