تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۲
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۰۱۹۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نیم ساعت ابتدایی معاملات رخ داد:

تداوم سیر نزولی شاخص با ریزش بیش از ۹۸ هزار تایی و سبزپوشی تنها ۱۲ نماد

‌می‌متالز - طی نیم ساعت اول معاملات امروز و با تداوم سیر نزولی، شاخص با ریزش بیش از ۹۸ هزار تایی در حال عقب نشینی است و تنها ۱۲ نماد سبزپوش هستند.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل که دیروز بی سابقه‌ترین ریزش را با ۹۵ هزار واحد به ثبت رساند، امروز هم با تداوم سیر نزولی در نیم ساعت اول معاملات ۹۸ هزار واحد ریزش داشت و تا کنون به ثبت رکورد ریزش بیش از ۱۱۰ هزار واحد رسیده است.

بر اساس این گزارش از ۳۲۱ شرکت حاضر در تابلو بورس، فقط ۱۲ شرکت با رنگ‌های سبز نشان از رشد قیمت داشتند و باقی شرکت‌ها به دلیل کاهش قیمت، تابلو بازار سهام را قرمز پوش کرده اند.

به این ترتیب با افت قیمت سهام شرکت‌های بزرگ و صادرات محوری، چون فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، گل گهر، چادرملو، سرمایه گذاری غدیر و...، شاخص بورس در ۳۰ دقیقه اول با سقوط ۹۸ هزار واحدی روبرو و همچنان این عقب نشینی ادامه دارد.

خروج پول حقیقی‌ها از بازار سهام در نیم ساعت ابتدایی از معاملات با شدت بالایی همراه بود و بیش از ۱.۵ هزار میلیارد نقدینگی از بازار خارج کردند.

سهامداران حقوقی با گذشت بیش از ۵۰ دقیقه از شروع بازار، ۴۷.۵ درصد از کل بازار را خریدند. در مقابل اگر چه مشارکت حقیقی‌ها در بخش فروش ۳۵ درصد کمتر از سهم از کل خرید‌ها است، اما رفته رفته از حضور در بخش فروش نیز کاسته اند. اکنون سهم حقیقی‌ها از فروش‌ها به ۸۷.۷ درصد رسیده در حالی که این مقدار در ابتدای بازار بالغ بر ۹۱ درصد بود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده