تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۰۲۰۵۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تفاوت قیمت کوییک آر در بازار و کارخانه به ۱۸۰ میلیون تومان رسید

‌می‌متالز - کوییک آر یکی از محصولاتی است که در نوبت دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود. متقاضیان سامانه یکپارچه با خرید این خودرو سودی ۱۸۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، کوییک آر یک سال پس از آغاز تولید کوییک معمولی به بازار کشور عرضه شد. این خودرو که در ابتدای عرضه تنها ۸۹ میلیون تومان قیمت داشت، اکنون در بازار آزاد به ۴۳۵ میلیون تومان رسیده است.

کوییک در درب کارخانه در نرخ ۲۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. یعنی متقاضیان سامانه یکپارچه با خرید این خودرو سودی ۱۸۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

این خودرو، مانند سایر خودرو‌های تولید داخل طی یک ماه اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرد. برای مثال، کوییک آر در ۲۰ فروردین امسال ۴۳۸ میلیون تومان شد، اما در کمتر از یک ماه کانال عوض کرد و ۳۵۵ میلیون تومانی شد.

مشخصات فنی کوییک آر

این خودرو بر پایه پلتفرم تیبا هاچ‌بک، طراحی و تولید شد و به نوعی فیس‌لیفت این خودرو محسوب می‌شود. جالب است که خود تیبا نیز از پلتفرم پراید استفاده می‌کند و بنابراین می‌توانیم بگوییم کوییک سایپا، یک فیس‌لیفت نسبتا سنگین از خودروی پراید است.

پیشرانه استفاده شده روی کوییک تقریبا در اکثر محصولات شرکت سایپا دیده می‌شود. پیشرانه M۱۵ که چهارسیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱.۵ لیتر بوده و به کمک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا ۶ دنده مصنوعی cvt، قدرت تولیدی پیشرانه را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند.

این پیشرانه از تکنولوژی پایینی برخوردار است و در هر دوره، شرکت سایپا با انجام تغییراتی اندک در ECU و سایر بخش‌های آن، توانسته استاندارد آلایندگی پیشرانه را بالاتر ببرد و از تست‌های استاندارد نمره قبولی گیرد.

کوییک آر همان نسخه دو رنگ کوئیک معمولی به شمار می‌رود و بخش‌هایی از بدنه همانند فلاپ آیینه‌ها، سقف و قسمتی از سپر‌ها به رنگ قرمز درآمده است. همچنین داخل کابین نیز شاهد تغییرات کوچکی مانند تغییر رنگ بعضی از اجزای رودری‌ها و داشبورد هستیم. این نسخه نیز از پیشرانه و گیربکس مشترک با نسخه معمولی استفاده می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده