تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۰۲۲۵۸
سرویس خبر : انرژی

روی آوردن شرکت‌های خصوصی پاکستان به واردات سوخت از ایران

‌می‌متالز - به خاطر شدت گرفتن بحران اقتصادی و کمبود ارز، شرکت‌های خصوصی در پاکستان به واردات سوخت ارزان‌قیمت از ایران روی آورده‌اند.

به گزارش می‌متالز، شدت گرفتن بحران اقتصادی در پاکستان و کمبود ارز خارجی در این کشور باعث شده تا معامله‌گران خصوصی پاکستان به واردات سوخت ارزان‌قیمت از کشورمان روی بیاورند.

نرخ تورم در پاکستان طی ماه‌های گذشته رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و منابع پالایشی و کارشناسان بازار در این کشور می‌گویند؛ به خاطر ضعیف شدن اقتصاد پاکستان و روی آوردن مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی تقاضای سوخت در این کشور پایین آمده است.

قیمت هر لیتر گازوئیل طی ماه‌های گذشته در پاکستان به ۲۸۸ روپیه افزایش یافته و این در حالی است که قیمت هر لیتر گازوئیل ایرانی در این کشور ۲۳۰ روپیه به فروش می‌رسد که این مساله سود خوبی را برای شرکت‌های خصوصی به همراه داشته است.

در سایه تحریم‌های آمریکا، پاکستان از واردات نفت ایران منع شده است، اما منابع آگاه می‌گویند به خاطر مشکل در تامین ارز در این کشور، مقامات پاکستانی سعی کرده‌اند، چشم خود را روی موضوع واردات سوخت از ایران ببندند.

عرضه گازووئیل ایران در پاکستان در حال افزایش است و ممکن است به زودی ۲۵ تا ۳۰ درصد کل گازوئیل عرضه شده در این کشور وارداتی از ایران باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده