تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۳۰۲۲۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

با حضور مسوولان آموزش گمرکات سراسر کشور انجام گرفت؛ برگزاری اولین کارگاه تخصصی شناخت اصول مبتنی بر مهارت سازی آموزشی در گمرک ایران

‌می‌متالز - برگزاری اولین کارگاه تخصصی شناخت اصول مبتنی بر مهارت سازی آموزشی در گمرک ایران اولین کارگاه تخصصی شناخت اصول مبتنی بر مهارت سازی آموزشی در گمرک ایران با حضور مسئولان آموزش گمرکات سراسر کشور در مرکز آموزش منطقه‌ای بابلسر برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، سید میثم حسینی لر معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی، با تشریح نقش آموزش در تفکر مدرن مدیریتی با رویکرد استراتژیک، بر برجسته سازی میزان اثربخشی توانمندسازی سرمایه‌های انسانی با بهره گیری از ابزار‌های نوین در قالب تحولات آموزشی، تاکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران ضمن اشاره به شیوه استاد -شاگردی، لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف تربیت مدیران حرفه‌ای جهت رفع وابستگی به شخص را با اهمیت دانست.

حسینی لر با تبیین دلایل لزوم تحول دیجیتال در ساز و کار‌های سازمان‌ها به ویژه گمرک ایران، این امر را وظیفه آموزش نیز دانسته تا با ایجاد فرهنگ سازی مناسب، بستر تحقق اهداف متعالی سازمان را فراهم سازد.

این گزارش می‌افزاید: فاطمه اعتماد مقدم سرپرست مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران نیز در این دوره آموزشی افزود: آموزش هدفمند باعث ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس کارکنان و افزایش بهره وری سازمان می‌شود و نقش حیاتی در تحقق اهداف سازمان دارد.

اعتماد مقدم با اشاره به تغییرات عمده انجام گرفته در تقویم آموزشی سال ١۴٠٢ در راستای برگزاری دوره آموزشی موثر و کاربردی برای کارکنان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای گمرکات حساس و هدف براساس شاخص‌های ریسک، ایجاد عناوین تخصصی جدید بر مبنای رهنمود‌های سازمان جهانی گمرک، برگزاری دوره‌های عمومی توسط مرکز آموزش گمرک ایران و بهره گیری اصولی از سامانه کلیک (Click) از جمله مواردی است که در تقویم آموزشی سال ۱۴۰۲ مدنظر قرار گرفته است.

شایان ذکر است، عسگر نیک نفس ناظر گمرکات استان مازندران و مدیر گمرک فریدونکنار نیز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی مسوولان آموزشی گمرکات سراسر کشور حضور داشتند.

منبع: بازار کار

عناوین برگزیده