تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۰۲۹۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس گمرک ایران:

بسته حمایتی گمرک با هدف تسهیل کار فعالان اقتصادی و تولیدی ارائه می‌شود

‌می‌متالز - رئیس گمرک ایران با بیان اینکه همزمان با توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، کار توسعه گمرک شروع شده است گفت: بسته حمایتی گمرک با هدف تسهیل کار فعالان اقتصادی و تولیدی ارائه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد رضوانی‌فر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بروجرد اظهارداشت: یکی از بستر‌ها و زیرساخت‌های مناسبی که در کشور برای توسعه سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت سرمایه‌گذار خارجی و همچنین انتقال تکنولوژی و دانش فنی وجود دارد، مناطق ویژه اقتصادی است.

وی افزود: موقعیت منطقه ویژه اقتصادی بروجرد خاص است چرا که در مجاورت دو استان دیگر قرار دارد و می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری استفاده کرد البته برای فعالیت گمرک باید ملاک‌ها و حداقل‌هایی که گمرک لحاظ کرده، مد نظر باشد.

رئیس گمرک ایران تصریح کرد: گمرک از مجموعه خدمات ارائه دهنده‌ای است که استقرار آن در مناطق ویژه اقتصادی کمک می‌کند تا کار تولید، تجار و فعالان اقتصادی تسریع شود و فعالان اقتصادی بتوانند با این زیرساخت‌ها، کالا‌ها را با شرایط، تخفیفات و تسهیلات ویژه که در مناطق ویژه اقتصادی وجود دارد، وارد و پردازش و ارزش افزوده ایجاد کنند و یا صادر نمایند.

رضوانی‌فر عنوان کرد: همزمان با توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی، کار توسعه گمرک شروع شده است که امیدواریم به سرعت زیرساخت فراهم شود تا امکان ارائه خدمات به شکل شایسته فراهم باشد و از همین امروز امکان ارائه خدمات فراهم است و هر تولیدکننده و فعال اقتصادی که بخواهد، می‌تواند خدمات دریافت کند.

وی با اشاره به بسته حمایتی گمرک، خاطرنشان کرد: برای امسال که قرار است به صورت خاص از تولید حمایت شود، مجموعه‌ای از خدمات را در گمرک برای واحد‌های تولیدی در نظر گرفتیم که بخشی در راستای ارائه خدمات ترخیص کالاست ضمن اینکه سرعت و انجام تشریفات با حداکثر سرعت انجام می‌شود، علاوه بر این نیز پذیرش ضمانت‌نامه به جای حقوق عوارض گمرکی، ترخیص درصدی فراهم شود و گاهی امکان دریافت ارز توسط شرکت‌ها با تاخیر است که با برنامه‌ریزی، اجازه می‌دهیم ۹۰ درصد کالا را ترخیص کنند.

رئیس گمرک ایران گفت: امکان استفاده از بن بیمه، توسعه انبار برای شرکت‌های بزرگ تولید، امکان استفاده از حمل یکسره در دستور کار قرار دارد و از ظرفیت بند یک ماده ۳۸ قانون صادرات و واردات استفاده شده که اگر شرکت‌های بزرگ در تامین قطعات مصرفی در تنگنا هستند با سرعت بیشتری از ظرفیت قانونی استفاده شود تا این قطعات تامین شود.

منبع: سفیر افلاک

عناوین برگزیده