تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۳۰۲۷۶۷
سرویس خبر : متالورژی و مواد
رئیس سازمان صمت استان لرستان:

لرستان به یکی از استان‌های تولیدکننده فروسیلیس و فرومنگنز تبدیل خواهد شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت لرستان گفت: استان به یکی از استان‌های تولیدکننده فروسیلیس و فرومنگنز تبدیل خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری اظهار کرد: امروز با حضور رئیس گمرک ایران، نماینده مردم بروجرد، معاون اقتصادی استانداری لرستان و مدیر عامل برق منطقه‌ای باختر در منطقه ویژه اقتصادی بروجرد شاهد شروع عملیات اجرایی دومین طرح فروسیلیس و فرومنگنز در منطقه ویژه اقتصادی و چهارمین طرح فروسیلیس استان بودیم.

وی تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه در فاز اول بالغ بر هزار میلیارد تومان و در فاز دوم ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که در مجموع هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

رئیس سازمان صمت لرستان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این پروژه زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم خواهد شد و لرستان به یکی از استان‌های تولیدکننده فروسیلیس و فرومنگنز تبدیل خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: این محصول کاربرد فراوان در صنعت فولاد دارد و با توجه به اینکه در کشور یک افق ۵۵ میلیارد تنی در نظر گرفته شده است از بازار خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: مواد اولیه این پروژه در استان لرستان و استان‌های همجوار وجود دارد و امید می‌رود که این چرخه تولید و زنجیره ارزش توسعه پیدا کند و شاهد شکوفایی پروژه خوبی نظیر این پروژه در لرستان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده