تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۳۰۲۳۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هدفگذاری تولید ۸۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در هپکو/ تضمین خرید تولیدات هپکو + فیلم

‌می‌متالز - وزیر تعاون از هدفگذاری تولید ۸۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در هپکو خبر داد و گفت: مساله کارخانه هپکو و مشکلات آن در دو مقطع زمانی مورد توجه آیت الله رئیسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، سیدصولت مرتضوی دقایقی پیش در جریان بازدید از شرکت هپکو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جا دارد به نوبه خود از استاندار مرکزی، نمایندگان و همکارانم در مجموعه شرکت هپکو که زمینه این بازدید را فراهم آوردند کمال تشکر را داشته باشم، مستحضرید این شرکت از افتخارات صنعت تولید به ویژه صنعت ماشین‌سازی کشور بود که به دلیل بی‌تدبیری‌های دهه ۹۰ با مشکلات مالی مواجه شد که به دلیل مطالبات سازمان تامین اجتماعی به این مجموعه واگذار شد.

وی افزود: این موضوع در دو مقطع زمانی مورد توجه آیت‌الله رئیسی قرار گرفت، یک مقطع در دوران ریاست قوه قضائیه و در جریان واگذاری‌ها ورود کرده و از مجموعه بازدید داشتند و دستورات موکدی داشتند که خوشبختانه چرخ تولید در هپکو مجددا به حرکت درآمد.

مرتضوی بیان کرد: یادم هست سال قبل که با رئیس جمهور از کارخانه بازدید داشتیم صحبت از تولید ۲۵۰ ـ ۲۶۰ دستگاه در سال بود که اکنون همکاران ما در مجموعه هپکو ۸۰۰ ـ ۸۵۰ دستگاه تولید را هدفگذاری رسانده‌اند که امیدواریم کارخانه به ظرفیت اسمی خود برگردد.

هدفگذاری تولید ۸۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در هپکو/ تضمین خرید تولیدات هپکو + فیلم

وی خاطرنشان کرد: امید است که کارخانه به ظرفیت اسمی برسد چرا که کشور به ماشین‌آلات سنگین نیاز دارد، شرکت دانش فنی مطلوبی در اختیار دارد، اگر نیاز و دانش فنی وجود داشته باشد، اما تولید صورت نگیرد، نشان از وجود برخی مشکلات است.

وزیر تعاون ادامه داد: به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون گلوگاه‌ها را شناسایی و رفع کرده‌اند و با هم‌افزایی شرکت با دستگاه‌های مرتبط، معادن، شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی امیدواریم این مجموعه بتواند بخش اعظمی از نیاز کشور را تامین کند.

مرتضوی اضافه کرد: باید از دانش دانشمندان استفاده کرد و من اعتقاد دارم استفاده از ظرفیت دانش بنیان باعث می‌شود که در سال‌های آتی از وابستگی این صنعت به واردات تقریبا به صفر برسانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده