تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۳۰۲۵۸۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بازسازی دیفندر

‌می‌متالز - لندروور تعداد محدودی از مدل کلاسیک دیفندر را بازسازی کرده و به بازار عرضه کرده است. این خودرو‌ها از خودرویی الهام گرفته‌اند که اسپنسر ویلکس، از مدیران قدیمی شرکت، از آن استفاده می‌کرد.

به گزارش می‌متالز، ویلکس نقشی مهمی در ساخت اولین نسل دیفندر داشت. او در سال ۱۹۴۷ و هنگام طراحی و ساخت اولین نسل دیفندر، از املاک خود در جزیره آیلی در اسکاتلند برای آزمایش خودرو استفاده کرد. گفته می‌شود نام لندروور هم همان زمان برای شرکت انتخاب شد و نامی بود که یکی از مردم محل در وصف خودرو به کار برد.

به همین دلیل این سری از خودرو‌ها دیفندر آیلی نامیده شده است. این خودرو‌ها که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ ساخته شده‌اند به طور کامل بازسازی شده و به برخی از امکانات مدرن و لوکس مجهز شده‌اند. فنربندی خودرو و ترمز‌ها هم عوض شده تا سواری خودرو راحت‌تر شود. موتور دیفندر آیلی هشت سیلندر است و ۴۰۵ اسب‌بخار قدرت دارد. حداکثر سرعت خودرو ۱۷۰کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومترش ۶/ ۵ثانیه است. رنگ همه خودرو‌ها هم شبیه به خودرویی است که آقای ویلکس از آن استفاده می‌کرد. اتاق خودرو از لندروور‌های معمولی لوکس‌تر است و بخشی از آن هم با چوب بشکه‌های ویسکی تزیین شده که در جزیره آیلی ساخته می‌شود. ۳۰ دستگاه از دیفندر آیلی ساخته می‌شود. قیمت مدل دودر ۲۳۰هزار پوند (۲۹۰هزار دلار) و قیمت مدل چهار ر ۲۴۵هزار پوند (۳۱۰هزار دلار) است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده