تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۰۲۸۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه مطرح کرد:

تأکید بر آگاهی پیمانکاران در دست‌یابی به اهداف HSE فولاد مبارکه

‌می‌متالز - مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه در جلسه ارتقای ایمنی پیمانکاران واحد تعمیرات مرکزی شرکت فولاد مبارکه گفت: حصول اطمینان از آگاهی پیمانکاران در خصوص روش‌های اجرایی سازمان و هم‌راستایی آن‌ها با اهداف HSE سازمان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، جلسه ارتقای ایمنی پیمانکاران واحد تعمیرات مرکزی شرکت فولاد مبارکه، با حضور مدیران، رؤسای مراکز، مدیران عامل پیمانکاران و جمعی از کارشناسان حوزه ایمنی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات شرکت برگزار شد.

حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه در این جلسه با تأکید بر اهمیت مدیریت ایمنی پیمانکاران اظهار کرد: مدیریت ایمنی فرایندی ترکیبی از مهارت‌های مهندسی، عملیاتی و مدیریتی است.

وی در ادامه افزود: اطمینان از تعهد به مدیریت ایمنی فرایند، ایجاد سیستم ارزش‌یابی خطرات، تجزیه‌وتحلیل ریسک استقرار، حفظ سیستم مدیریت و کنترل ریسک، تلاش در راستای تعالی با بهره‌گیری از تجارب و آموزه‌های پیشین، بهبود مستمر در راستای اطمینان از اثربخشی سیستم، مدیریت ایمنی فرایند و برقراری و حفظ هوشیاری در سازمان در مورد آسیب‌پذیر بودن در مقابل مخاطرات از المان‌های مهم مدیریت ایمنی فرایند است.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: حصول اطمینان از آگاهی پیمانکاران در خصوص روش‌های اجرایی سازمان و هم‌راستایی آن‌ها با اهداف HSE سازمان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن برنامه‌های استاندارد ایمنی و سوابق پیمانکاران، دانش مرتبط با ایمنی تجهیزات حفاظت فردی، مشخص کردن مسوولیت‌ها و روند آموزشی در تأیید صلاحیت پیمانکار و بازنگری فرایند تأیید صلاحیت پیمانکاران ازجمله مهم‌ترین عوامل در تأیید صلاحیت پیمانکاران در شرکت فولاد مبارکه است.

مدرسی‌فر با تأکید بر اهمیت واکنش در شرایط اضطراری تصریح کرد: پیمانکاران باید از رویه‌های واکنش در شرایط اضطراری سازمان مطلع باشند و آن را رعایت کنند. ازجمله مهم‌ترین این موارد، اطلاع‌رسانی شرایط اضطراری مربوط به فرایند‌های مشترک با پیمانکاران است.

وی با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی مدیریت ایمنی پیمانکاران در مدیریت ایمنی فرایند اذعان داشت: بازنگری سیستم‌های تأیید صلاحیت و ارزیابی پیمانکاران، تدوین گردشکار عملیات هم‌زمان برای فعالیت‌های پیمانکاران و یکپارچه‌سازی منافع فولاد مبارکه و پیمانکاران از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد.

مدیر HSE فولاد مبارکه تأکید کرد: همچنین مشارکت پیمانکاران در گزارش حوادث و سوانح و حوادث فرایندی و شغلی برگزاری Induction Safty قبل از شروع فعالیت و برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت ایمنی فرایند برای آنان از دیگر موارد مهم در خصوص پیاده‌سازی مدیریت ایمنی پیمانکاران در مدیریت ایمنی فرایند در فولاد مبارکه است.

گفتنی است در ادامه این نشست، کارشناسان ایمنی شرکت‌های کیان‌پارس اصفهان و پیشگامان فن‌اندیش تهران، به ارائه گزارشی از عملکرد ایمنی مجموعه‌های خود پرداختند و پس از آن نیز گزارشی از عملکرد ایمنی پیمانکاران تعمیرات مرکزی ارائه گردید و در بخش پایانی همایش از کارگران برتر ایمنی واحد تعمیرات مرکزی فولاد مبارکه و برخی از شرکت‌های پیمانکار این واحد تقدیر شد.

تأکید بر آگاهی پیمانکاران در دست‌یابی به اهداف HSE فولاد مبارکه

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده