تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۳۰۲۸۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
به همت واحد کنترل کیفی فولادسازی فولاد مبارکه؛

رکورد بازرسی تختال در انبار روباز فولاد مبارکه به ثبت رسید

‌می‌متالز - به همت بازرسان مستقر در انبار‌های روباز ناحیه فولادسازی فولاد مبارکه در تاریخ یازدهم فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۳۸ عدد تختال مورد بازرسی قرار گرفت و این رقم تا پایان ماه به ۹۲۷۵ تختال افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، صفرعلی بگی، فورمن کنترل کیفی فولادسازی فولاد مبارکه، ضمن اعلام این خبر در اهمیت افزایش بازرسی‌ها گفت: افزایش تولید و بازرسی تختال در فولادسازی امکان فروش قسمتی از تختال به‌صورت صادرات را فراهم می‌سازد.

وی در این زمینه گفت: در فرایند کنترل کیفیت، تمامی تختال‌های فروش داخل و خارج از کشور جهت تأیید پارامتر‌های کیفی به انبار‌های روباز فولادسازی ارسال می‌شود و فعالیت‌های ذیل روی آن‌ها انجام می‌شود: ۱-بازرسی چشمی تمام وجوه تختال جهت کنترل عیوب سطحی، داخلی و شکلی؛ ۲-بررسی وضعیت ابعادی تختال‌ها با ابزار‌های مختلف اندازه‌گیری و تطبیق آن‌ها با سفارش درخواستی مشتری؛ ۳- بررسی کیفیت تختال‌های تولیدی (آنالیز شیمیایی) با توجه به سفارش مشتری؛ ۴-نظارت بر روش‌های رفع عیب تختال‌ها طبق دستورالعمل.

فورمن کنترل کیفی فولادسازی فولاد مبارکه در خصوص وظایف واحد کنترل کیفی گفت: حفظ و ارتقای رضایت مشتریان در زمینه کیفیت محصولات دریافتی از مهم‌ترین این وظایف است؛ زیرا بروز هرگونه اشتباه در بازرسی و تأیید نابه‌جای کیفیت تختال‌ها، منجر به نارضایتی مشتریان و خدشه‌دار شدن برند ارزشمند شرکت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تولید محصولات بدون عیب و منطبق با سفارش مشتریان از اصول محوری تولید در فولاد مبارکه است، ادامه داد: تلاش همه کارکنان تولید و کنترل کیفی بر این است که در این مسیر حرکت کنند؛ بنابراین بازرسی تختال‌های صادراتی توسط کارکنان کنترل کیفی و انطباق آن با شرایط درخواستی مشتریان اهمیت ویژه‌ای دارد و مستلزم دقت و صرف زمان زیادی است و چنانچه زمان بازرسی طولانی شود، شاهد تجمع تختال‌ها در انبار، کمبود فضا و تأخیر در عملیات بارگیری و ارسال محصول خواهیم بود.

صفرعلی بگی رکورد قبلی بازرسی تختال در انبار‌های روباز فولاد مبارکه را مربوط به بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ و به تعداد ۱۰۵۰ عدد تختال در روز و ۸۳۰۰ تختال در همان ماه اعلام و خاطرنشان کرد: از دیگر نکات حائز اهمیت در خصوص ثبت این رکورد ارزشمند می‌توان به شرایط سخت محیط بازرسی تختال با توجه به روباز بودن انبار‌ها و بعضاً وجود شرایط نامساعد جوی اشاره کرد.

فورمن کنترل کیفی فولادسازی فولاد مبارکه در خاتمه از حمایت‌های مدیر کنترل کیفی، رئیس و همکاران کنترل کیفی فولادسازی به‌ویژه بازرسان مستقر در انبار روباز که موجبات کسب این رکورد ارزشمند را فراهم ساختند، تشکر و قدردانی کرد.

رکورد بازرسی تختال در انبار روباز فولاد مبارکه به ثبت رسید

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده