تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۰۲۹۳۰
سرویس خبر : اجتماعی

دگرگونی اساسی در باشگاه ذوب آهن؛ وقتی کارخانه از مدیریت راضی نیست

‌می‌متالز - شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مدیرعامل جدید شرکت سهامی ذوب آهن به دنبال گزینه جانشینی برای مدیریت این باشگاه بوده و مذاکراتی را طی چند روز گذشته با تعدادی از افراد مد نظر خود داشته است.

به گزارش می‌متالز، باشگاه ذوب آهن در روز‌های پایانی لیگ برتر دچار معادلات پیچیده و آشفتگی شده است. بهم ریختگی درونی باشگاه ذوب آهن از آنجا به وضوح مشخص شد که دو روز پس از کسب نائب قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان ذوب آهن در لیگ برتر، مدیر آکادمی این باشگاه و سرمربی این تیم برکنار شدند.

از سوی دیگر شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مدیرعامل جدید شرکت سهامی ذوب آهن به دنبال گزینه جانشینی برای مدیریت این باشگاه بوده و مذاکراتی را طی چند روز گذشته با تعدادی از افراد مد نظر خود داشته است.

عدم نتیجه گیری مناسب تیم فوتبال باشگاه ذوب آهن و اختلافات مهدی تارتار با هواداران نیز به حدی است که به رغم پیروزی سبزپوشان مقابل تیم قدرتمند فولاد خوزستان، هواداران شعار "حیا کن، رها کن" سر دادند.

از سوی دیگر مشکلاتی که در این فصل گریبان تیم بسکتبال ذوب آهن را نیز گرفته و نارضایتی بازیکنان و کادر فنی از شرایط موجود، نیز از جمله حواشی این روز‌های این باشگاه اصفهانی است.

چک‌های بدون ثبت دست بازیکنان بسکتبال

در حالی که تیم بسکتبال ذوب آهن در یک قدمی صعود به فینال این رقابت‌ها قرار دارد، این تیم با شکست خانگی سرنوشت فینالیست شدن را به دیدار سوم در مازندران کشاند.

آن گونه که به گوش می‌رسد، باشگاه ذوب آهن در پرداخت مطالبات بازیکنان کوتاهی‌های مکرر و بدقولی‌های متوالی در پیش گرفته و پس از اعتراضات فراوان چک‌های بدون ثبت را دست بازیکنان داده که این موضوع ناراحتی ایشان را در پی داشته است.

عدم پرداخت مطالبات بازیکن خارجی ذوب آهن نیز که پس از فشار‌های فراوان جذب شده، نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که سبب شد تا این بازیکن در دیدار رده بندی مسابقات غرب آسیا تیم را همراهی نکند و غایب این بازی مهم و تاثیرگذار باشد.

نامشخص بودن تکلیف سرمربی در تیم فوتبال

در حالی که لیگ برتر روز‌های پایانی را سپری می‌کند و روز گذشته شاگردان تارتار یک امتیاز از تساوی با صنعت نفت آبادان را بیرون از خانه دشت کردند، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیران ذوب آهن قصد ادامه دادن با مهدی تارتار را ندارند و شعار هواداران پس از پیروزی مقابل فولاد نیز گواه این موضوع است.

مهدی تارتار یکی از گزینه‌های جدی حضور در تیم ملی امید محسوب می‌شود و هیات مدیره باشگاه ذوب آهن هنوز به جمع بندی مشخصی برای انتخاب سرمربی جدید نرسیده است. البته گزینه بودن تارتار نقش خاصی در تصمیم هیات مدیره ندارد، زیرا آن‌ها تمایلی به ادامه همکاری با این مربی جوان را ندارند.

ماجرای باجناق‌ها

آنچه آشفتگی باشگاه ذوب آهن را بیشتر و تایید می‌کند، اتفاقات اخیر در لیگ فوتبال نوجوانان باشگاه‌های ایران است. اردلان سرتیپی سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ذوب آهن در دیدار فینال لیگ نوجوانان باشگاه‌های ایران با نارضایتی از بازی "ایلیا احسانی" فرزند علیرضا احسانی مدیرعامل این باشگاه، این بازیکن را از زمین مسابقه بیرون می‌آورد و این موضوع باعث شکل گیری بحث‌های جدی بین مدیرعامل باشگاه و نواب شوقی مدیر آکادمی باشگاه (باجناق اردلان سرتیپی) می‌شود که نهایتا به برکناری او ختم می‌شود.

نکته جالب‌تر آنکه شنیده می‌شود قرار است این تیم که فصل گذشته قهرمان و این فصل نایب قهرمان لیگ نوجوانان ایران شده به دست سعید رنجکش (باجناق مدیرعامل باشگاه) سپرده شود، در حالی که رنجکش فصل گذشته با تیمش نتوانست در تیم بیست ساله‌های ذوب آهن نتیجه بگیرد.

موج اختلافات تمامی ندارد و هر روز وجه تازه تری پیدا می‌کند؛ تا آنجا که بعد از حضور افراد صاحب نامی در جایگاه مدیر آکادمی ذوب آهن، حالا چهره‌ای غیر فوتبالی و غیر آشنا به مسایل فوتبال پایه، برای این سمت مهم انتخاب شده است.

روز‌های سرنوشت ساز ذوب آهن

اینکه طی روز‌های آینده و پس از لیگ برتر صندلی مدیریت باشگاه به چه کسی می‌رسد نکته قابل اهمیتی است، اما در این میان بحث‌های داغ انتخاب سرمربی و انتخاب بازیکنان تیم فوتبال، تکلیف تیم بسکتبال ذوب آهن و صعود یا عدم صعودش به فینال، آغاز فصل نقل و انتقالات و عدم مشخص بودن بودجه فصل آینده این باشگاه نکاتی است که می‌تواند بحران‌هایی را پیش روی این باشگاه اصفهانی قرار دهد که شایسته قدمت و اعتبار نام ذوب آهن نیست.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده