تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۰۲۹۵۸
سرویس خبر : اجتماعی

صدور پروانه فعالیت موزه باشگاه سپاهان اصفهان

‌می‌متالز - وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پروانه فعالیت موزه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان را صادر کرد و در مراسمی به این باشگاه اعطا شد.

به گزارش می‌متالز، این پروانه بر اساس آیین‌نامه ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی - تاریخی منقول مجاز مصوب هیات وزیران با امضای مرتضی ادیب زاده سرپرست اداره کل موزه‌ها و علی دارابی قائم مقام وزیر معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شده است.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان این پروانه را در مراسمی در ورزشگاه نقش جهان به محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان اعطا کرد.

این گنجینه مُتشکل از ۶ سالن و راهروی اصلی و ۶ سالن در دست احداث بخش‌های گوناگون آثار هنری و تصویری مانند سیر تاریخی تکمیل باشگاه، افتخارات، تصاویر پیشکسوتان و ملی پوشان اسبق، هواداران، هنرمندان حامی تیم، بازیکنان نامی تیم‌های مختلف، جام‌های قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی، وسایل و مدال‌های اهدایی سایر ورزشکاران و تیم‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در این مراسم گفت: جلوگیری از گسست فرهنگی بین نسلی از مهمترین ثمرات ایجاد گنجینه‌هاست.

علیرضا ایزدی افزود: اکثر باشگاه‌های ورزشی، تنها بدنبال بهره اقتصادی هستند، اما باشگاه سپاهان نگاه ویژه‌ای به زمینه‌های فرهنگی و میراثی دارد.

او گفت: راه‌اندازی گنجینه باشگاه سپاهان، الگویی برای اصفهان و سایر نقاط کشور است و امیدواریم این حرکت شایسته به سایر استان‌ها نیز تسری یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده