تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۳
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۳۰۲۹۹۸
سرویس خبر : اجتماعی
آیین رونمایی از مجوز موزه افتخارات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان؛

سپاهان، اولین باشگاه ایرانی دارای موزه افتخارات لقب گرفت

‌می‌متالز - آیین رونمایی از مجوز موزه افتخارات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با حضور محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان و علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، امروز به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، آیین رونمایی از مجوز موزه افتخارات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با حضور محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان و علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

دلخوشی مردم اصفهان زاینده رود و سپاهان است

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان در این نشست، اظهار کرد: سپاهان تاریخی بلند در اصفهان دارد، بسیاری از بزرگان شهر به ما می‌گویند دلخوشی مردم اصفهان زاینده رود و سپاهان است که ما و هیئت مدیره باشگاه تلاش می‌کنیم، سپاهانی بالنده داشته باشیم. بالغ بر ۲۷ رشته ورزشی، ۸۷ تیم، دوهزار و ۲۱۲ ورزشکار (زن و مرد) داریم که ۱۴۷ ورزشکار به تیم ملی دعوت شدند در مسابقات بین المللی شرکت کردند.

وی ادامه داد: از دهه هشتاد به فکر بودیم تا یک تاریخ گویا از سپاهان داشته باشیم و به نسل‌های مختلف معرفی کنیم، کارشناسان میراث فرهنگی از آن زمان همراه ما بودند و تا بتوانیم اقدامات ارزنده‌ای در حوزه موزه داری و ثبت تاریخ داشته باشیم.

سپاهان، اولین باشگاه ایرانی دارای موزه افتخارات لقب گرفت

به عنوان اولین باشگاه ایرانی موزه‌ای در قامت نام باشگاه سپاهان داریم

مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه باشگاه‌‍های بارسلونا، اینتر میلان و آس میلان را در سازماندهی قطب گردشگری و موزه داری برای خود الگو قرار دادیم، تصریح کرد: شش سالن برای موزه در حال ساخت و طراحی است، احساس کردیم جامعه ما فرصت و امکان بازدید از شرکت فولاد مبارکه سپاهان را ندارد که تصمیم گرفتیم یکی از سالن‌ها را به معرفی شرکت فولاد مبارکه اختصاص دهیم.

ساکت افزود: مردم و جوانان ما مهمان موزه سپاهان هستند که با علاقه‌مندی زیاد زیرساخت بزرگترین پروژه ورزشی بعد از انقلاب یعنی ورزشگاه نقش جهان را از نزدیک می‌بینند. به عنوان اولین باشگاه ایرانی مفتخر هستیم که موزه‌ای در قامت نام باشگاه سپاهان داشته باشیم، در این موزه افتخارات ورزشکاران سپاهان به تصویر کشیده شده است و ورزشکاران ما مدالی که برایش زحمت کشیده‌اند را از زندگی خود جدا کردند تا در موزه قرار دهند.

وی اضافه کرد: تاریخ باشگاه سپاهان را در قالب موزه و مجموعه گردشگری به رویت مردم گذاشتیم، اشک شوق را در چشمان ورزشکارخانم و آقای خود دیدیم که خوشحال هستند از آن‌ها یاد کردیم. مفتخر هستیم مهمان‌های خارجی عالی رتبه شهردار و فرماندار اصفهان از این موزه دیدن می‌کنند. شش سالن برای موزه داریم و پیش‌بینی شش سالن دیگر را کردیم که در حال طراحی است، سالی که ورزشگاه نقش جهان طراحی می‌شد تفکری مبنی بر تشکیل سالن موزه وجود نداشت و ما تلاش کردیم گنجینه کوچکی برای باشگاه ایجاد کنیم.

سپاهان، اولین باشگاه ایرانی دارای موزه افتخارات لقب گرفت

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به اینکه دهکده المپیک اصفهان هزار و ۲۰۰ هکتار بود که با مصوبات مجلس در دهه هفتاد فقط ۳۰۰ هکتار کاربری ورزشی پیدا کرد، گفت: ۵۶ هکتار استادیوم نقش جهان است که سپاهان آن را تکمیل کرد، درحال حاضر مجموعه استخر سه گانه قهرمانی، پیست دو چرخه سواری و سالن جانبازان وجود دارد که نیمه کاره رها شده که با تاکیدات مقامات ارشد استان و درقالب ماده ۲۷ به فولاد مبارکه واگذار شود تا این مجموعه‌ها را تکمیل و به چرخه استفاده در بیاورد.

باید قدردان مدیرعامل سپاهان باشیم

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در رابطه با موزه سپاهان، اظهار کرد: اتفاق بزرگی در حوزه فرهنگ‌رخ داده است، امیدوارم موزه سپاهان چراغ روشنی بخش برای مسیر مدیرانی که از فرهنگ فاصله گرفتند باشد، موزه از گسستگی فرهنگی جلو گیری می‌کند. مجموعه ورزشگاه نقش جهان را سایت موزه‌ای می‌دانم که هواداران آن انتقال فرهنگی را رقم می‌زنند.

وی ادامه داد: موزه‌ای که مجموعه سپاهان متولد کرده با موزه‌های سنتی ما فاصله دارد که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم. در زمانی زندگی می‌کنیم که بسیاری از افرد را نادیده می‌گیریم، ناراحت هستم که چرا همدان مدیری مانند محمدرضا ساکت نداشته است. باید قدردان این مدیر باشیم، امیدوارم روزی با مقام آوری سپاهان در جام باشگاه‌ها شاهد یک ستاره طلایی بر سینه بازیکنان سپاهان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه محمدرضا ساکت شخصیت شناخته شده‌ای است، تصریح کرد: بسیاری باشگاه ازبخش فرهنگی به دنبال بهره اقتصادی هستند، اما ساکت نشان داده که دغدغه فرهنگی دارد و نوع نگاه به اقتصاد را ارزشمند‌تر کردهاست. وظیفه خود می‌دانم به عنوان نماینده میراث فرهنگی از ساکت و مجموعه‌ای که دارند تشکر کنم، امیدواریم فعالیت این موزه مستمرو پر قدرت ادامه داشته باشد، در اصفهان نام فرهنگی برازنده باشگاه سپاهان است. چندین بار دیدم که جو ورزشگاه نقش جهان متفاوت‌تر از فضا‌های دیگر است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده