تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۰۳۱۳۰
سرویس خبر : اجتماعی

بازدیدکنندگان موزه سپاهان، زیرساخت‌های بزرگترین پروژه بعد از انقلاب را خواهند دید

‌می‌متالز - مدیر عامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در آیین رونمایی از ثبت ملی موزه سپاهان گفت: مجموعه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تلاش کرده تا سپاهان به عنوان یک برند معتبر، بالندگی هویتی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا ساکت آیین رونمایی رسمی از مجوز موزه افتخارات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اظهار داشت: سپاهان یک تاریخ بلند در تاریخ اصفهان است و مردم شهر به زاینده‌رود و سپاهان دلخوشی دارند؛ مجموعه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تلاش کرده تا سپاهان به عنوان یک برند معتبر، بالندگی هویتی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ادامه داد: نام سپاهان در ۲۷ رشته ورزشی، ۸۸ تیم ورزشی و در قالب ۲۲۱۲ ورزشکار در ورزش کشور می‌درخشد و ۱۴۷ ورزشکار سپاهان به تیم‌های ملی راه یافتند و در عرصه مسابقات بین‌المللی برای پرچم کشور تلاش کردند.

ساکت تصریح کرد: سپاهان پرهویت باید تاریخ گویایی داشته باشد و تاریخ بصری عمیقی را به نسل امروز و فردا معرفی کند. از دهه ۸۰ با میراث فرهنگی و موزه ارتباط گرفتیم تا بتوانیم از تجربیات موزه‌داری استان اصفهان استفاده کنیم و نماد و عینیتی را به رویت همگان بگذاریم.

بازدیدکنندگان موزه سپاهان، زیرساخت‌های بزرگترین پروژه بعد از انقلاب را خواهند دید

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان خاطرنشان کرد: بسیاری از باشگاه‌های بزرگ و معتبر دنیا از جمله بارسلونا، آث میلان و اینتر میلان به عنوان الگویی در ساماندهی موزه سپاهان مد نظر قرار گرفتند، سالن‌های متفاوتی ایجاد شده و سالن‌ها دیگری نیز در حال ساخت و طراحی است و یکی از سالن‌ها را به معرفی شرکت فولاد مبارکه اختصاص دادیم.

وی همچنین عنوان کرد: اقشار مختلف مردم هر روز مهمان موزه افتخارات سپاهان هستند و زیرساخت‌های بزرگ‌ترین پروژه بعد از انقلاب اسلامی را می‌بینند و فرهنگ موزه‌داری در ورزش را تجربه می‌کنند.

ساکت همچنین یادآور شد: موزه‌داری را به عنوان تاریخ یک مجموعه ارزیابی می‌کنیم و به عنوان اولین باشگاه ایرانی موزه‌ای در قواره نام بزرگ سپاهان فراهم کردیم، پیش‌کسوتان و ستاره‌های پرفروغی را به تصویر کشیدیم و غرفه‌ای به آن‌ها اختصاص دادیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در پایان گفت: دهکده المپیک اصفهان در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان است. استادیوم فوتبال بخشی از این دهکده است که مجتمع فولاد مبارکه آن را تکمیل کرد. همچنین در حال پیگیری هستیم تا پیست دوچرخه‌سواری، استخر و سالن جانبازان در قالب ماده ۲۷ به فولاد مبارکه واگذار و سپس تکمیل شود و به استفاده همگان برسد.

بازدیدکنندگان موزه سپاهان، زیرساخت‌های بزرگترین پروژه بعد از انقلاب را خواهند دید

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار داشت: موزه از گسست‌های فرهنگی جلوگیری می‌کند و اگر در حوزه فتوت و جوانمردی فرهنگ‌سازی می‌شد، این اتفاقات اخیر را شاهد نبودیم.

وی افزود: موزه افتخارات باشگاه سپاهان پر از اشیایی است که انتقال فرهنگی را به خوبی رقم می‌زند، موزه متفاوتی ایجاد شده است که جای تبریک دارد، تولد این موزه در استان اصفهان به نام باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به فال نیک می‌گیریم که نمونه بی‌نظیری از فعالیت فرهنگی این باشگاه خواهد بود.

در این آیین مجوز رسمی موزه افتخارات سپاهان از سوی علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان به محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اعطا شد؛ همچنین پیراهن تیم سپاهان مورد امضای حاضران در این مراسم قرار گرفت.

محمد یاوری و امیرحسین شاهزیدی از پیش‌کسوتان فوتبال سپاهان در این آیین حضور داشتند و ضمن ابراز خاطرات گذشته از اقدام باشگاه سپاهان قدردانی کردند.

منبع: صاحب نیوز

عناوین برگزیده