تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۳۰۳۱۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

توسعه تولید آلومینیوم در کشور اندونزی

‌می‌متالز - یکی از مدیران شرکت «Shandong Nanshan Aluminium» چین اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۸، واحد جدید آلومینای خود در کشور اندونزی را به یک مجتمع ذوب با ارزش آلومینیوم ۶ میلیارد دلاری تبدیل کند. اقدام این شرکت، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این کشور غنی از منابع معدنی محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شرکت «Shandong Nanshan Aluminium» یکی از شرکت‌های با مالکیت خصوصی در چین است که سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری را در بخش‌هایی مانند فرآوری فلزات و پالایش نفت در کشور‌های آسیای جنوب شرقی در بحبوحه کاهش روند رشد اقتصادی چین و افزایش نظارت واحد‌های تنظیم مقررات در چین انجام می‌دهد.

این شرکت تاسیسات تولید آلومینای با ظرفیت دو میلیون تنی خود را در ماه نوامبر ۲۰۲۲ در منطقه ویژه اقتصادی گالانگ باتانگ (SEZ) در جزیره بینتان که حدود یک ساعت با کشتی از سنگاپور فاصله دارد، راه‌اندازی کرد.

این تاسیسات که هم‌اکنون با ظرفیت تولید کامل خود در حال فعالیت است، بوکسیت استخراج شده از منطقه کالیمانتان اندونزی را فرآوری کرده و آلومینا را به کشور مالزی صادر می‌کند. به علاوه این شرکت آلومینای مورد نیاز را به دیگر معامله‌گران بین‌المللی می‌فروشد.

یکی از مدیران این شرکت که خواست نام وی فاش نشود، در اوایل ماه می ۲۰۲۳ اعلام کرد که شرکت «Shandong Nanshan Aluminium» با ارائه طرحی مبنی بر جذب شرکت‌های چینی بیشتر به این مجتمع، قصد دارد تا اواخر سال ۲۰۲۳ ساخت یک واحد ذوب آلومینیوم با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در هر سال را آغاز کند که بخشی از طرح این شرکت تا سال ۲۰۲۸ برای ساخت واحد آلومینیوم با ظرفیت یک میلیون تن در سال است.

وی افزود: هدف این شرکت، تولید آلومینیوم با کیفیت بالا برای استفاده در صنایع هواپیماسازی و وسایل نقلیه الکتریکی است.

شرکت «Shandong Nanshan Aluminium» مستقر در استان شاندونگ چین اعلام کرد که مشتریان فلز آلومینیوم واحد مذکور، شرکت‌هایی، چون ایرباس، بوئینگ و تسلا هستند.

به منظور سوخت‌رسانی به تاسیسات فرآوری آلومینای شرکت «Shandong Nanshan Aluminium»، یک نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی مبتنی بر سوخت زغال‌سنگ را در این منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی خواهد کرد.

هائو ویسونگ، مدیرکل این شرکت در روز سه‌شنبه ۹ می ۲۰۲۳ اعلام کرد که این شرکت، یک تاسیسات تولید برق به کمک انرژی خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ مگاواتی را در دست راه‌اندازی دارد. به علاوه، این شرکت توافق‌نامه‌ای مبنی بر خرید برق مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر از شرکت برق دولتی «Perusahaan Listrik Negara» را به امضا رسانده است.

آقای «Susiwijono Moegiarso»، دبیر کل شورای ملی مناطق ویژه اقتصادی اندونزی در روز جمعه ۱۲ می ۲۰۲۳ عنوان کرد که شرکت «Shandong Nanshan Aluminium» فعال در منطقه ویژه اقتصادی اندونزی و شرکت «PT Bintan Alumina Indonesia» از سال ۲۰۲۲ به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات بر درآمد به طور کامل معاف شدند.

وی افزود: مبلغ سرمایه‌گذاری در این مجتمع تاکنون بالغ بر ۱۷ تریلیون روپیه اندونزی (۱٫۱۶ میلیارد دلار) بوده است.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی که سال ۲۰۲۲ از این مجتمع بازدید کرد، بر فرآوری مواد معدنی در این کشور بسیار تاکید کرد.

وی تاکید کرد که باید با افزایش استخراج در بخش معدن، ارزش اقتصاد این کشور ارتقا یابد. همچنین دولت اندونزی ممکن است در ماه ژوئن ۲۰۲۳، صادرات مواد معدنی فرآوری نشده از جمله بوکسیت را ممنوع کند.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده