تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۰۳۱۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

دلایل کاهش قیمت ضایعات فولاد در چین

‌می‌متالز - قیمت ضایعات فولاد در چین طی ماه آوریل با کاهش روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت ضایعات فولاد در چین طی ماه آوریل با کاهش روبرو شد. قیمت‌ها در برخی از نقاط این کشور نظیر ژانگ ژیاگانگ در شمال چین که استانی صنعتی و تجاری محسوب می‌شود به ۲۵۱۰ یوان در هر تن رسید که این میزان ۳۰۰ یوان در هر تن نسبت به پایان ماه مارس کاهش داشت.

کارشناسان معقتقدند یکی از دلایل کاهش قیمت‌ها، کاهش تقاضا برای فولاد در این کشور است. از سوی دیگر عرضه محصولات فولادی طی ماه‌های گذشته در این کشور افزایش یافته است. طبق گزارشات موجود، تولید فولاد در این کشور طی سه ماهه گذشته افزایش یافته به طوری که این کشور از ژانویه تا آوریل امسال، ۳۵۴.۳۹ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که بالاترین میزان در دوره از سال ۲۰۲۱ است و این عدد ۴.۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است.

علاوه بر قیمت ضایعات، قیمت مواد اولیه نظیر سنگ‌آهن و ذغال‌سنگ نیز به خاطر کم شدن تقاضا با کاهش روبرو بوده است. در نتیجه این کاهش قیمت، بازار با کاهش عرضه ضایعات روبرو شد که در پی آن، شرکت‌های بازیافت‌کننده ضایعات نیز برای جلوگیری از ضرر بیشتر، ضایعات کمتری را خریداری کردند.

شایان ذکر است سرمایه‌گذاری در بخش املاک که بزرگترین مصرف‌کننده فولاد در چین است طی ماه آوریل پس از ۷.۲ درصد کاهش در ماه مارس، ۱۶.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. سرمایه‌گذاری در ژانویه تا آوریل نیز ۶.۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و در مجموع طی سه ماهه اول به عدد ۵.۸ درصد رسید. این اتفاق پس از آن رخ داد که دولت این کشور برای رونق اقتصاد و صنعت به‌ویژه صنعت فولاد، در این زمینه سیاست‌هایی تشویقی را از ابتدای سال میلادی در نظر گرفته بود؛ سیاست‌هایی که نتوانست بازار ساخت‌وساز در این کشور را رونق بخشد.

ظرفیت تولید فولاد در کل دنیا چیزی حدود ۱میلیارد و ۹۰۰ هزار تن است که چین تقریباً نیمی از آن را تولید نموده و به بسیاری از کشور‌های دنیا صادر می‌کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده