تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۳۰۳۴۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

هفته آرام بازار ورق تخت آمریکا برای سومین هفته متوالی/ قیمت ورق تخت فولادی در بازار اروپا کاهشی شد

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت ورق تخت آمریکا در بازار حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، بازار ورق تخت آمریکا برای سومین هفته متوالی، آرام و پایدار بود.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد: شاخص قیمت ورق فولاد کربنی فوب آمریکا ۷۸ دلار به ازای هر هاندردویت بود که این نرخ نسبت به ۲۵ اوریل بدون تغییر باقی ماند.

شاخص‌های به دست آمده برای این محصول ۷۸ دلار به ازای هر هاندریدویت جمع آوری شد. به گفته فعالان بازار، قیمت بشقاب در بالاترین حد خود از ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ در ثبت شده است.

براساس گزارش‌ها، زمان تحویل محصول از ۱ تا ۷ هفته است.

در این میان، عدم تعادل عرضه و تقاضای داخلی، حجم واردات در ماه مارس را به بالاترین حد در سه سال اخیر رساند. برهمین اساس، براساس داده‌های تجارت بین المللی ایالات متحد و سرشماری ماه مارس سیستم نظارت بر واردات فولاد، مجموع مجوز‌های واردات ورق فولادی برش طویل آمریکا در ماه اوریل ۳۵ هزار تن بود. کانادا، کره جنوبی، تایلند و سوئد بزرگترین صادرکنندگان ورق تخت به این کشور بودند.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت ورق فولادی وارداتی ddp هیوستون بدون تغییر نسبت به ۱۰ می‌باقی ماند. این محصول با قیمت ۱۴۰۰ تا ۱۴۴۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شود.

همچنین در یک هفته اخیر قیمت ورق تخت فولادی در بازار اروپا به دلیل بدبینی در بازار، تقاضای ضعیف و کاهش هزینه‌های اسلب به روند کاهشی خود ادامه داد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده