تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۰۳۲۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

از انعقاد بزرگ ترین قرارداد نمایشگاه نفت ۱۴٠۲ تا تامین ورق‌های پل عنافچه در شرکت فولاد اکسین

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد فروش ۵٠٠ هزار تن ورق فولادی اکسین به شرکت ملی گاز ایران به ارزش ۵٠٠ میلیون دلار در نمایشگاه نفت تهران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی محمدی با اشاره به انعقاد این قرارداد همزمان با برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران گفت: شرکت فولاد اکسین یکی از مهمترین تامین کننده‌های بزرگ ورق‌های API مورد نیاز وزارت نفت است که با توجه به حضور شرکت‌های بزرگ نفتی داخلی و خارجی، با هدف افزایش ارتباطات و تعاملات، معرفی فناوری و محصولات خود و دستیابی به بازار جدید، در این نمایشگاه حاضر شده است.


او با بیان اینکه این نمایشگاه بهترین مکان برای معرفی محصولات فولاد اکسین خوزستان است، افزود: در نمایشگاه رایزنی و مذاکرات خوبی با شرکت‌های نفتی داشتیم که مهمترین آن قرارداد فروش محصولات اکسین به شرکت ملی گاز ایران به ارزش ۵٠٠ میلیون دلار است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه‌داد: بر اساس این قرارداد شرکت فولاد اکسین ۵٠٠ هزار تن ورق فولادی برای شرکت ملی گاز ایران تامین و طی ۱۸ ماه به شرکت مهندسی و توسعه گاز، تحویل می‌دهد.

محمدی همچنین گفت: فولاد اکسین طرح بزرگ توسعه‌ای برای خود تعریف کرده که با اجرای آن مواد اولیه و اسلب مورد نیاز شرکت تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در توضیح پروژه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد اکسین خوزستان، ادامه داد: همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خوزستان، طرح بزرگ فولادسازی به ظرفیت یک میلیون و ۲٠٠ هزار تن و کارخانه آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و ۷۶٠ هزار تن با حضور وزیر تعاون، کلنگ زنی شد.

محمدی گفت: این طرح‌ها در مدت زمان سه ساله و با سرمایه گذاری ۵٠٠ میلیون یورویی اجرا می‌شوند که میزان اشتغالزایی آن یکهزار و ۵٠٠ نفر به طور مستقیم و هفت هزار و ۵٠٠ نفر غیرمستقیم است.

او از انجام مطالعات کارشناسی طرح تولید مخازن گاز خبرداد و افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و پس از بررسی و شناسایی آن مناطق در استان و با هدف اشتغالزایی نیرو‌های جوان و بومی، تصمیم گرفته شد کارخانه این طرح در شهرستان رامهرمز ایجاد و زمینه اشتغال بالغ بر یک هزار و ۲٠٠ نفر فراهم شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به اهمیت انجام مسوولیت‌های اجتماعی شرکت گفت: یکی از اقدامات شرکت فولاد اکسین در قالب مسوولیت‌های اجتماعی، تامین ورق‌های پل عنافچه است که مردم ۴۵ روستا در آن منطقه نیازمند احداث این پل هستند.

علی محمدی می‌گوید: احداث این پل وابسته به تامین ورق از فولاد اکسین بود که طی قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت فولاد اکسین، اداره‌کل راه و شهرسازی استان، از هفته آینده این ورق‌ها به پیمانکار پروژه تحویل داده می‌شود.

فولاد اکسین خوزستان تولیدکننده انواع ورق‌های فولادی عریض و آلیاژی خاص با استحکام بالا است که با استفاده از فناوری‌های خاص صنعت فولاد کشور تأمین نیاز‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دریایی است.

۴۰ درصد از سهام فولاد اکسین متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد ایران از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی، ۳۰ درصد متعلق به شستا از زیر مجموعه تامین اجتماعی و ۳۰ درصد دیگر از سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده