تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۳۰۳۴۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن سنگ‌ آهن ایران عنوان کرد:

انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه دولت، مجلس و قوه قضاییه/ در مراسم بزرگداشت روز ملی معدن چه خبر است؟

‌می‌متالز - دبیر انجمن سنگ‌ آهن ایران از برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی معدن در روز یکم خرداد خبر داد و آن را فرصتی برای تبیین جایگاه بخش معدن در اقتصاد کشور برشمرد.

به گزارش ‌می‌متالز، سعید عسکرزاده اظهار داشت: انتظار می‌رود با برگزاری این مراسم ملی، ضمن بیان اهمیت و جایگاه بخش معدن در توسعه کشور، سیاست‌های حکمرانی برای معدن‌داران، صنایع معدنی و سایر فعالان وابسته را حداقل برای همان سال داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات بخش معدن، گفت: مسائلی همچون حقوق دولتی، ماشین‌آلات، مجاز بودن یا نبودن صادرات، وضع عوارض، مشخص شدن فرمول واگذاری‌ها و ... را می‌توان در این روز مورد بحث و بررسی قرار داد.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به یکم خردادماه، روز ملی معدن و گرامیداشت این روز، بیان کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته‌ایم تا دبیرخانه دائمی این روز در خانه معدن ایران تشکیل شود تا همه ساله شاهد برگزاری این رویداد باشیم.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای انعقاد تفاهمنامه سه‌جانبه در این روز بین دولت، مجلس و قوه قضاییه خبر داد تا مسائل بخش معدن در آن عنوان شود و ملاک عمل قرار گیرد.

عسکرزاده تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، کسب مهارت‌های معدنی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان و تبیین قوانین و بخشنامه‌های بالادستی و جاری مشکل‌ساز بخش معدن، از جمله موضوعاتی هستند که در این روز پیگیری خواهند شد و علاوه بر آن، دستاورد‌های وزارت صمت در بخش معدن توسط سازمان‌های ایمیدرو، زمین‌شناسی، نظام مهندسی معدن و معاونت معدنی وزارتخانه به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: محور‌های این همایش شامل اکتشاف مواد معدنی، استخراج معادن، مکانیک سنگ و ژئوتکنیک، فرآوری مواد معدنی، اقتصاد و مدیریت در معادن، محیط‌زیست، بازسازی، ایمنی و بهداشت، مکانیزاسیون، اتوماسیون، هوشمندسازی و میراث معدنکاری و توسعه پایدار است.

سعید عسکرزاده در پایان گفت: این روز فرصتی است تا ضمن تبیین اهمیت و جایگاه بخش معدن در توسعه کشور و کسب‌و‌کارها، همچنین سرمایه‌گذاری و اشتغال، بتوانیم سیاست‌های هر ساله در این بخش را با حضور مسئولان امر هماهنگ کنیم تا چراغ راه فعالان این بخش باشد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده