تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۳۰۳۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

۸۵ درصد مواد اولیه فولاد خوزستان در داخل تامین می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در مورد میزان وابستگی این شرکت به مواد اولیه خارجی گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان از داخل کشور تأمین و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز از خارج کشور خریداری می‌شود.
۸۵ درصد مواد اولیه فولاد خوزستان در داخل تامین می‌شود

به گزارش می متالز، محمد کشانی در نشست خبری که در محل سالن همایش‌های طوبی شرکت فولاد خوزستان برگزار شد با بیان اینکه فولاد خوزستان هر ساله افزایش تولید را در دستور کار خود دارد اظهار داشت: با توجه به‌ پیش‌بینی اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا از ابتدای امسال کمیته مقابله با تحریم ایجاد شد که ماموریت آن تامین آتیه فولاد بود.

وی افزود: امروز نه‌تنها رکورد تولید سال گذشته را زدیم، بلکه با قراردادهای بسته‌ شده تا پایان سال 98 نگرانی خاصی در بحث فروش فولاد نداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: در حال حاضر بیش از 85 درصد مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان از داخل کشور تامین و حدود 10 تا 15 درصد نیز از خارج کشور خریداری می‌شود که از ویژگی کالاهای استراتژیک برخوردار هستند.

کشانی با اشاره به اینکه در نزدیکی شرکت فولاد خوزستان روستاهای بسیاری وجود دارد، گفت: با هماهنگی سازمان محیط‌زیست و نظارت آن‌ها بر شرکت‌ها آلایندگی‌ها را به حداقل ممکن رسانده و استانداردهای زیست‌محیطی را اجرایی کردیم.

وی در رابطه با برنامه‌های این شرکت به‌منظور افزایش تولید و نقش‌آفرینی بیشتر در بازار جهانی فولاد، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در بخش فولادسازی شرکت از 3.8 میلیون تن به 5.2 میلیون تن افزایش تولید داشته باشیم، همچنین سال گذشته خط تولید فولاد اسفنجی شرکت فولاد شادگان راه‌اندازی شد که تولیدات آن به‌عنوان مواد اولیه فولادسازی در شرکت فولاد خوزستان استفاده‌ شد و امیدواریم در سال 98 شاهد راه‌اندازی سایر خطوط تولید فولادسازی شادگان باشیم.

عناوین برگزیده