تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۳۰۳۷۲۸
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

تداوم رکود بازار واردات قراضه دریایی ترکیه + دلایل

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از تداوم رکود بازار واردات قراضه دریایی در ترکیه حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال تعطیلات رسمی ترکیه و همچنین عدم قطعیت پیرامون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت بازار واردات قراضه دریایی ترکیه راکد گزارش شده است. ترکیه در روز جمعه اخیر به دلیل برگزاری مراسم بزرگ‌داشت آتاتورک و عید جوانان و ورزش این کشور تعطیل بود.

در این راستا، در آستانه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، بازار واردات قراضه دریایی این کشور راکد گزارش شده است. با توجه به اینکه هیچ‌کدام از نامزد‌های ریاست جمهوری به اکثریت مطلق دست نیافتند و انتخابات به دور دوم کشیده شد، شاهد تداوم عدم قطعیت اقتصادی این کشور هستیم.

آخرین معامله قراضه زمانی شنیده شد که یک فولادسازی در منطقه مرمره دو محموله با قیمت معاملات قبلی خریداری کرد. این معاملات تنها معاملات انجام شده در طول هفته جاری گزارش شدند.

در همین حال، یک کارخانه فولادی در منطقه مرمره یک محموله با شیوه معاملاتی cfr شامل HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰) با قیمت ۳۷۴ و قراضه خرد شده با قیمت ۳۹۴ دلار به ازای هر تن را از دریای بالتیک خریداری کرد. این کارخانه همچنین یک محموله دیگر شامل ۱۵ هزار تن قراضه HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰) با قیمت ۳۷۵ دلار به ازای هر تن cfr از یک عرضه‌کننده آمریکایی خرید.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد شاخص قیمت قراضه فولادی، HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه ۳۷۱٫۲۹ دلار به ازای هر تن محاسبه کرد که این نرخ حاکی از ثبات نسبت به روز قبل است.

همچنین شاخص قیمت قراضه فولادی HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه ۳۷۶٫۶۸ دلار به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل بدون تغییر بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده