تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۳۰۳۹۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جباری با قدردانی از زحمات استاندار هرمزگان:

۵۲۲ واحد تولیدی و صنعتی در استان هرمزگان احیا و فعال سازی شده است/ اشتغالزایی برای بیش از ۵۱ هزار نفر

‌می‌متالز - نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس با اشاره احیا و فعال‌سازی ۵۲۲ واحد تولیدی در استان هرمزگان گفت: ۵۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و ۲۰ هزار میلیارد تسهیلات سرمایه در گردش استان هرمزگان پرداخت و برای بیش از ۵۱ هزار نفر اشتغالزایی انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، احمد جباری؛ با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار انتقاداتی که به برخی از مشکلات موجود در جامعه دارند باید اقدامات موثر دولت را نیز بیان کرده و از توفیقات مطلوب حاصل شده قدردانی شود، گفت: هم افزایی و همدلی میان دولت و مجلس در رفع مشکلات بسیار موثر است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس با بیان اینکه در استان هرمزگان تعامل، هماهنگی و همراهی بسیار خوبی میان مجمع نمایندگان مجلس و مسئولان دولت وجود دارد، عنوان کرد: تعامل دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم، توسعه و آبادانی منطقه، اشتغال‌زایی و بهبود زیرساخت‌ها در جهت رونق تولید مبتنی بر تحقق شعار سال بسیار موثر است. هنگامی که نگاه مدیران استانی تولید محور و اشتغال‌زا باشد، گام‌های بسیار خوبی برای رفع موانع تولید و تحقق اهداف توسعه‌ای برداشته می‌شود.

وی از اشتغالزایی ۵۱ هزار ۳۰۰ نفری و ثبت آن در سامانه رصد توسط مسوولان اجرایی استان هرمزگان خبر داد و ابراز امیدواری و خرسندی کرد و افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، برای جذب نیرو در مجموعه‌های وزارت نفت بندر عباس آزمون استخدامی نیز برگزار شده که اقدامی بسیار موثر و مفید است. همچنین ۵۲۲ واحد تولیدی شامل ۴۶ واحد صنعتی و ۲۳۲ واحد تولیدی، ۳۳ واحد معدنی، ۲۰۷ واحد کشاورزی و ۴ واحد خدماتی احیا و فعال سازی شده و ظرفیت ۱۰۹۱ بنگاه اقتصادی حفظ و در سطح استان ارتقا یافته است.

جباری با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه تسهیلات بانکی اظهار کرد: ۵۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در استان هرمزگان پرداخت شده است. همچنین اقداماتی بسیار خوبی در جهت بهبود وضعیت زیرساخت تولید در استان به ویژه در حوزه آبزی پروری، توسعه سطوح گلخانه‌ای از ۷۳۰ هکتار به ۹۱۰ هکتار، پرورش ماهی و میگو در قفس با تاکید بر اقتصاد دریا محور صورت گرفته که موجب افزایش رضایت مندی مردم منطقه شده است. مطابق با اقدامات صورت گرفته تولید ماهی در قفس از ۵ هزار تن به ۱۰ هزار تن رسیده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با قدردانی از زحمات استاندار هرمزگان اضافه کرد: با توجه به وجود ظرفیت عظیم صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و پالایشگاه و پتروشیمی، شرکت نفت فلات قاره، بنادر و گمرکات متعدد انتظار داریم در حوزه اشتغال‌زایی نیرو‌های بومی اقدامامت موثر تری را در سال پیش رو که سال مهار تورم و رشد تولید نیز نام گذاری شده، شاهد باشیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه و ارتقا جایگاه‌های گمرکات استان هرمزگان تاکید کرد: خوشبختانه سند راهبردی توسعه سرمایه گذاری به عنوان سند مرجع به منظور معرفی رسته‌های اولویت دار سرمایه‌گذاری در استان مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس در پایان از اقدامات موثر و مطلوب استاندار هرمزگان تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تعامل و همراهی دولت و مجلس در استان هرمزگان سیاست‌های راهبردی دولت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تکالیف مجلس با هدف خدمت به مردم و توسعه و آبادانی منطقه و کشور اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده