تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۳۰۳۸۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صمت خوزستان خبر داد:

فرآیند صدور پروانه به یک روز کاهش یافت/ راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پنجره واحد خدمات دولت در خوزستان

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان اعلام کرد که فرآیند صدور پروانه و مجوز در این اداره کل، به یک روز کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، «علی‌اکبر حسینی‌محراب» استاندار خوزستان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بر راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پنجره واحد خدمات دولت در این استان تاکید کرد و گفت: معاونت اقتصادی استانداری موظف است تا با وزارتخانه‌های مربوطه و شرکتی که وظیفه راه‌اندازی پنجره واحد در استان‌ها را برعهده دارد، پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا هرچه سریع‌تر این سامانه در استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذار در استان، راه‌اندازی پنجره واحد خدمات دولتاست چرا که با ایجاد این سایت سرمایه‌گذار مسیر کوتاهتری را برای دریافت مجوز‌ها و استعلامات لازم طی می‌کند، افزود: در این استان تعداد استعلاماتی که برای یک سرمایه‌گذار صادر می‌شود، باید مشابه سایر استان‌ها باشد و نباید در این بخش سختگیری بیش از حد گرفته شود.

استاندار خوزستان در ادامه تاکید کرد: درصورتی‌که در مرکز برای کوتاه کردن استعلامات سرمایه‌گذاران تصمیم گیری شده، در استان نیز باید تابع این تصمیمات باشیم و از سنگ‌اندازی در مسیر فعالان اقتصادی جلوگیری کنیم. همچنین برای جذب سرمایه‌گذار در خوزستان نیاز به هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر با سرمایه‌گذار است.

در ادامه این نشست «حمیدرضا فلاح» سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان گفت: یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحد تولیدی و صنعتی گرفتن استعلامات متعدد از دستگاه‌های مختلف است که باعث شده در فضای کسب و کار با مشکلاتی در استان مواجه شویم.

وی با بیان اینکه امیدوار است پنجره واحد خدمات دولت هرچه سریع‌تر در این استان راه‌اندازی شود، ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که انجام شده، در فرآیند صدور مجوز زمین به سرمایه‌گذار در استان که یکی از مهم‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری است، گرفتن استعلامات متعدد و طولانی شدن این فرآیند باعث بی‌رغبتی فعالیت سرمایه‌گذار در استان شده است.

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان همچنین افزود: با اقداماتی که صورت گرفته، فرآیند صدور پروانه و مجوز در اداره کل صمت استان به یک روز کاهش یافته، اما در مراحل بعدی ادارات مختلف با درخواست استعلام‌های دیگر، باعث می‌شوند که صنعتگر از سرمایه‌گذاری منصرف شود.

فلاح با بیان اینکه در استان خوزستان ۲ هزار واحد تولیدی وجود دارد، گفت: در این نشست مشکلات هفت واحد تولیدی در استان بررسی شد.

گفتنی است، خوزستان جزء چهار استان کشور است که هنوز پنجره واحد دولت را راه‌اندازی نکرده است. پنجره واحد دولت درگاهی برای اتصال تمامی دستگاه‌ها جهت انجام فرآیند‌های مختلف اداری و استعلامات در کمترین زمان و بدون بروکراسی است. دولت تلاش داشته تا با راه اندازی این درگاه بروکراسی‌های اداری را کاهش دهد و فرآیند سرمایه‌گذاری را تسهیل بخشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده