تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۳۵۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضرورت تجارت آزاد با امارات

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: وجود منافع مشترک اقتصادی دو کشور در همسایگی یکدیگر موجب گسترش تجارت و فعالیت‌های اقتصادی می‌شود که در این میان، توافق تجارت آزاد، معافیت مالیاتی و تهاتر از جمله مواردی است که منافع طرفین را تامین می‌کند.

به گزارش می‌متالز، عرفان شاکری اظهار کرد: مذاکرات زیادی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک با مقام‌ها و بخش‌خصوصی امارات‌متحده‌عربی انجام‌شده که نیازمند تایید الزامات قانونی و تضمین‌های دولتی است. او افزود: عزم لازم برای همکاری مشترک در زمینه‌های تجاری، بازرگانی، تولید و سرمایه‌گذاری بین دو کشور وجود دارد و بخش‌خصوصی به‌دنبال مساعد‌کردن هرچه بیشتر فضا برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف اقتصادی است.

شاکری تصریح کرد: در مذاکرات بخش‌خصوصی و دولت با فعالان اقتصادی و مقام‌های امارات‌متحده عربی، راه‌های همکاری زیادی دیده می‌شود و می‌توان با ایجاد شرایط مناسب و قابل‌اطمینان برای سرمایه‌گذاری، در زمینه اقتصادی به‌دستاورد‌های خوبی بین دو کشور دست‌یافت. او با اشاره به حجم تجارت ۴۰‌میلیارد دلاری دو کشور در سال‌های گذشته، تاکید کرد: با اقدامات انجام‌شده بار دیگر می‌توان به این میزان از حجم تجارت دست‌یافت که در این راستا امضای موافقت‌نامه‌های اقتصادی و تجاری می‌تواند بر توسعه‌تجارت موثر باشد. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: اگر بتوانیم توافق‌هایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی میان دو کشور به امضا برسانیم، مسیر سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات هموار می‌شود که توافق تجارت آزاد، معافیت مالیاتی و تهاتر از جمله مواردی است که منافع دو کشور را تامین می‌کند. شاکری تاکید کرد: ایران و امارات با توجه به تمایلات فرهنگی مشترک شرایط خوبی را برای توسعه روابط تجاری و مبادلات اقتصادی دارند و بخش‌خصوصی دو کشور نیز می‌توانند در این مسیر راهگشا باشند، همچنانکه در دهه‌های گذشته همکاری خوبی با یکدیگر داشتند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده