تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۳۰۳۶۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان قزوین اعلام کرد:

بازرسی از بیش از ۸۳ هزار واحد صنفی، خدماتی و تولیدی در قزوین

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان قزوین اعلام کرد که ۸۳ هزار و ۳۶۵ فقره بازرسی با هدف مقابله با احتکار و گران فروشی طی یکسال گذشته از واحد‌های تولیدی، صنفی، خدماتی، مراکز عمده و خرده فروش استان انجام شد.

به گزارش می‌متالز، «عزیزالله افضلی» مدیرکل صمت استان قزوین، ضمن بیان مطلب فوق گفت: طی یکسال گذشته همچنین ۴ هزار و ۲۳۴ فقره پرونده تخلف صنفی (به جز واحد‌های مرتبط با محصولات اساسی و کشاورزی و غذایی) ثبت شد که مربوط به گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، عدم درج نرخ قیمت، عدم صدور فاکتور و عرضه خارج از شبکه بود.

وی با بیان اینکه بازرسی‌هایی نیز در طرح ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان انجام شد، اظهار کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۳۴۵ فقره بازرسی به انجام رسید که منجر به تشکیل ۹۵۹ فقره پرونده تخلف صنفی در تعزیرات شد.

مدیرکل صمت استان قزوین اضافه کرد: طی سال گذشته و در سامانه سیمبا، ۳ هزار گزارش شکایت دریافت و همچنین در طرح نوروزی نیز ۲۱۵ گزارش شکایت در این سامانه ثبت شد.

افضلی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی ستاد خبری این اداره کل گفت: شهروندان قزوینی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۲۴ به ستاد خبری این سازمان جهت رسیدگی، اعلام کنند.

استان قزوین دارای چهار هزار واحد تولیدی و حدود ۴۰ هزار واحد صنفی و خدماتی است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده