تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۴۱۰
کد خبر: ۳۰۳۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سه روش برای افتتاح حساب ارزی در بانک ملی/ شرایط دریافت ارز مسافرتی چیست؟

‌می‌متالز - رئیس دایره ارز شعبه مرکزی بانک ملی در رابطه با روش‌های افتتاح حساب ارزی و نحوه دریافت ارز مسافرتی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش می‌متالز، آرش مداحی؛ رئیس دایره ارز شعبه مرکزی بانک ملی، در رابطه با روش‌های افتتاح حساب ارزی در بانک ملی بیان کرد: افراد برای دریافت ارز دولتی باید در ابتدا حساب ارزی افتتاح کنند که این عمل از سه ۳ روش امکان‌پذیر است. اولین روش مراجعه به بانک با به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی است که با این روش افتتاح حساب صورت می‌گیرد و افراد به صرافی مراجعه می‌کنند و ۲ هزار یا ۲۲۰۰ دلار خود را دریافت می‌کند.

وی افزود: روش دیگر اقدام از طریق اپلیکیشن بام است، برای افرادی که حساب ریالی داشته باشند و اطلاعاتشان در سیستم ثبت شده باشد به آسانی افتتاح حساب صورت می‌گیرد.

مداحی با بیان اینکه افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشن ایوا نیز اقدام به افتتاح حساب کنند، گفت: افراد اطلاعات خود را در این اپلیکیشن ثبت می‌کنند و بعد افتتاح حساب انجام می‌گیرد.

رئیس دایره ارز شعبه مرکزی بانک ملی در پاسخ به این پرسش که افراد چه زمانی می‌توانند ارز خود را دریافت کنند؟ تاکید کرد: زمانی که افتتاح حساب انجام شد متقاضیان به صرافی مراجعه می‌کنند و شماره حساب خود را به صرافی می‌دهند حال بعد از راستی آزمایی متقاضی، صرافی ارز مراجعه کننده را به روش سیستماتیک به حساب فرد انتقال می‌دهد و زمانی که حساب شارژ شد ۵ روز کاری یعنی یک هفته بعد به بانک مراجعه می‌کنند و از ۲ هزار ارز، هزار و ۹۰۰ عدد را دریافت می‌کنند و ۱۰۰ عدد باقی مانده را نیز ۶ ماه بعد دریافت خواهند کرد.

وی افزود: افراد برای دریافت ۱۹۰۰ دلار باید کارمزدی را به بانک ارائه دهند، اما برای افتتاح حساب در این سرفصل احتیاج به مبلغی نیست و حساب با مانده صفر حساب ایجاد می‌شود.

مداحی در رابطه با متقاضیان دریافت یورو تاکید کرد: در قسمت دریافت یورو بانک ذی نفع نیست و صرافان باید این خرید را انجام دهند و متقاضی برای دریافت یورو به صراف مراجعه می‌کند. متقاضیان دریافت ارز مسافرتی باید یک هفته قبل از خروج از کشور، به یکی از شعب ارزی بانک‌های ملی و ملت مراجعه کنند و با ارائه بلیط، پاسپورت و عوارض خروج از کشور، درخواست دریافت ارز خود را ثبت کنند. به هر فرد ۵۰۰ دلار اختصاص داده می‌شود و روزانه حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر برای دریافت ارز مسافرتی به شعبه مراجعه می‌کنند برای افتتاح حساب ارزی از طریق بانک نیز روزانه ۲۰ الی ۳۰ نفر مراجعه کننده به شعبه داریم.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده