به گزارش میمتالز، شیائومی گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول ۲۰۲۳ منتشر کرد و اعداد و ارقام برای سازنده چینی امیدوارکننده به نظر میرسد. این شرکت بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، ۵۹۴.۸ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت و تا زمان انتشار این اطلاعیه توانست به ۶۰۰ میلیون کاربر برسد.
شیائومی در سه ماهه اول ۲۰۲۳ با سهم بازار ۱۱.۳ درصد در رتبه سوم قرار گرفت، اما اپل و سامسونگ که پیشتاز هستند، تقریباً دو برابر تعداد گوشیهای خود را بین ژانویه تا مارس به فروش رساندند.
این شرکت در بازار داخلی خود با رشد ۲۲.۲ درصدی از نظر واحدهای فروخته شده بهبود یافت، اما vivo موفق شد از آن پیشی بگیرد و شیائومی را در رتبه چهارم قرار دهد. اپل اول شد و Oppo دوم شد.
کل درآمد ۵۹.۵ میلیارد یوان (۸.۴۳ میلیارد دلار) و سود خالص تعدیل شده ۳.۲ میلیارد یوان (۴۵۰ میلیون دلار) بود، اما اگر هزینههای مربوط به کسب و کار خودروهای برقی هوشمند را در نظر بگیریم، این رقم در واقع به ۱.۱ میلیارد یوان (۱۵۰ میلیون دلار) میرسد.
شیائومی شرکتی است که در AIoT نیز سرمایه گذاری میکند، هوش مصنوعی به مجموعه دستگاههایی گفته میشود که کارهای خاص را بدون هیچ گونه تعامل انسانی انجام میدهد؛ و تقریباً برای خودش تصمیم میگیرد و اکنون اصطلاح AIoT در حال استفاده است. تعداد دستگاههای متصل به ۶۱۸ میلیون دستگاه افزایش یافته است که ۱۲.۳ میلیون کاربر دارای ۵ یا بیشتر از این دستگاهها هستند. درآمد حاصل از لوازم خانگی هوشمند بزرگ، مانند یخچال، تهویه مطبوع، و ماشین لباسشویی، سالانه ۶۰ درصد افزایش یافته است. ۲.۸ میلیون تلویزیون ارسال شد و شیائومی را در بین ۵ شرکت برتر تلویزیونهای هوشمند قرار داد.
همچنین شیائومی در حال برنامهریزی برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای حداقل ۷۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ و ۹۸ درصد تا سال ۲۰۴۰ است و مسیری را برای دستیابی به انتشار خالص صفر تعیین میکند.
منبع: خبرگزاری تسنیم