تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۵۳۴۸
کد خبر: ۳۰۴۳۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

سیاست وزارت صمت، فولاد را از بازار دلار و تورم عقب انداخت

‌می‌متالز - یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به سیاست‌های کلی وزارت صمت و سرکوب‌هایی که در این صنعت وجود دارد، می‌توان گفت حوزه فولاد از دلار و تورم عقب مانده است.

به گزارش می‌متالز، احمد جانجان درباره اختصاص ۳۲۰ تا ۳۴۰ همت تسهیلات بانکی به بخش مسکن و تأثیر آن بر صنعت فولاد اظهار کرد: در ابتدا باید دید این میزان از نقدینگی برای ساخت نهضت ملی مسکن تخصیص داده می‌شود؟ در صورتی که این اتفاق بیفتد، نمی‌توان انتظار ساخت ۴ میلیون مسکن را داشت و دولت نهایتاً در ۴ سال بتواند حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تأمین کند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلی وزارت صمت و سرکوب‌هایی که در این صنعت وجود دارد، حوزه فولاد از دلار و تورم عقب مانده است. بر همین اساس، می‌توان میزان تقاضا را در بازار افزایش داد، اما در هر صورت احتمال دارد دولت به صورت سفت و سخت برای فولادسازان مشکل درست کند.

این کارشناس اقتصادی معتقد است که برای بهبود وضعیت فعلی در اقتصاد و فولاد باید قیمت‌گذاری دستوری را به طور کامل حذف کرد.

جانجان در پایان با تاکید بر اینکه تمام قیمت‌ها باید در بازار و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود، تصریح کرد: بهتر است ساختار بازار‌های مالی و تجاری کشور، براساس ساختار‌های از قبل تجربه شده و کشور‌هایی که تجربه موفقی در این زمینه داشته‌اند، باشد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده