تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۳۵۵
کد خبر: ۳۰۴۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افتتاح کارخانه فجر ۲ آرادان؛ گواه اتکای کشور به نیرو‌های داخلی و شکست تلاش‌های دشمنان

می متالز - معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از نقاط اصلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران موضوع فلزات گرانبهایی مانند مس، فولاد، طلا و بود، گفت: اما امروز افتتاح کارخانه صنعتی، معدنی و فرآوری مس در آرادان گواه اتکای ما به نیروهای داخلی و شکست تلاش‌های دشمنان است.
افتتاح کارخانه فجر ۲ آرادان؛ گواه اتکای کشور به نیرو‌های داخلی و شکست تلاش‌های دشمنان

به گزارش می متالز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور امروز، ۱۸ اسفند در مراسم افتتاح مجتمع صنعتی و معدنی فجر ۲ با حضور وزیر دفاع و مسئولان استان سمنان اظهار کرد: هدف دشمنان و آمریکا نابودی و فروپاشی اقتصاد ایران اسلامی بود اما این تلاش‌ها هرچند تأثیراتی بر اقتصاد کشور داشته اما باعث فروپاشی آن نشده زیرا اقتصاد ایران بنیه‌ای قوی دارد و دشمنان به اهدفشان دست نخواهند یافت.

وی اضافه کرد: یکی از نقاط اصلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران موضوع فلزات گرانبهایی مانند مس، فولاد، طلا و بود اما امروز شاهد افتتاح کارخانه صنعتی، معدنی و فرآوری مس در آرادان هستیم که بزرگترین در کشور محسوب می‌شود و این امر خود گواه اتکای ما به نیروهای داخلی و شکست تلاش‌های دشمنان است.

جهانگیری در خصوص تحریم‌های غرب علیه ایران اسلامی گفت: آمریکا جنگ اقتصادی با ایران را با ایجاد اتاق جنگ در وزارت خزانه‌داری خود برنامه‌ریزی کرده که هدف این اتاق جنگ در نهایت فروپاشی اقتصاد ایران است.

وی اولین هدف ساخت کارخانه فجر ۲ را خروج واحدهای صنعتی از مراکزی که جمعیت‌شان مانند پایتخت متراکم است برشمرد و افزود: بخشی از صنایع کشور از تهران به شهرهای اطراف منتقل می‌شود که ساخت این کارخانه از سوی وزارت دفاع نیز در راستای همین هدف صورت گرفته است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: دومین ویژگی این کارخانه در آردان این است که در آن شاهد تحولات خوبی در زمینه ماشین‌آلات صنعتی و معدنی بوده و امروز شاهد تحول خوبی در زمینه صنایع و ماشین‌آلاتی هستیم که مربوط به چند دهه قبل بوده‌اند و امروز باید نوسازی می‌شدند.

به گفته وی، واحد سرب و فلزات رنگی مانند مس، جز حساس‌ترین واحدهای تولیدی و صنعتی به شبکه زیست محیطی محسوب می‌شوند که کارخانه فجر ۲ آرادان از لحظه ورود تا‌کنون با هیچ مشکلی اعم از هوای آلوده، بو و … مواجه نبوده زیرا تمام ذرات آلاینده با سیستم‌های قوی زیست محیطی در این کارخانه جذب و راهکارهای مناسبی برای دفع آن در نظر گرفته شده است.

جهانگیری در خصوص ادغام چند بانک در مجموعه نیروهای مسلح یادآور شد: بانک‌های نیروهای مسلح نسبت به بانک‌های خصوصی شرایط بهتری از لحاظ اقتصادی داشتند که در نهایت تصمیم به ادغام این بانک‌ها با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی گرفته شد که در این راستا موضوع دغدغه‌های مردمی و سهامداران بود که ادغام مجموعه بانک‌های نیروهای مسلح با کمترین دغدغه بین گروه هدف انجام شد.

وی با بیان اینکه ادغام بانک‌های وابسته به نهادهای نظامی تصمیم جهادی بوده که سه سال بر روی آن بررسی صورت گرفته بود، گفت: این ادغام ممکن است مشکلاتی را پیش آورد اما این‌بار در موضوع ادغام بانک‌های نیروهای مسلح هیچ مسئله اقتصادی خاصی هم رخ نداد و با استقبال نیروهای مسلح روبه‌رو شد.

عناوین برگزیده