تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۰۴۶۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس فولادی مطرح کرد:

تامین زیرساخت‌ها تولید امسال فولاد را به ۳۵ میلیون تن می‌رساند

‌می‌متالز - یک کارشناس فولادی معتقد است که در صورت تامین زیرساخت‌ها، در سال جاری به راحتی به تولید ۳۵ میلیون تن فولاد خواهیم رسید.

به گزارش می‌متالز، نویدرضا مظفری درباره مشکلات انرژی در صنعت فولاد بیان کرد: تامین نشدن گاز و برق ضربه بزرگی به تولید و صادرات فولاد کشور وارد کرده است. در واقع، سیاست‌گذاری‌ها به گونه‌ای است که به رشد صادرات فولاد کمک نمی‌کند.

وی گفت: در این راستا، تصمیماتی مانند اجازه صادرات به بازرگانان باعث شده محصولات شرکت‌ها با قیمت پایین‌تر خریداری شده و در بازار‌های صادراتی زیر قیمت شرکت اصلی عرضه شوند.

مظفری افزود: هرچند تابع شرایط کشور و تامین نیاز بخش خانگی به عنوان یک اولویت هستیم، اما می‌توان با برنامه‌هایی مانند نوبت‌بندی برای صنایع و شرکت‌ها، برنامه ریزی بهتری در زمان مواجهه با این چالش فراهم کنیم.

این کارشناس صنعت فولاد به ورود شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی به ساخت نیروگاه برای تامین برق اشاره و تصریح کرد: این عملکرد برای شرکت‌های کوچک و متوسط فراهم نیست، ضمن اینکه موضوع تولید برق یک بحث تخصصی است و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. از سوی دیگر، بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید فولاد کشور بدون استفاده مانده است که در صورت فراهم شدن فضای مساعد، این ظرفیت به کار گرفته خواهد شد.

مظفری در پایان اظهارداشت عدم تامین زیرساخت‌ها، پاشنه آشیل تولید فولاد کشور محسوب می‌شود که می‌تواند دستیابی به هدف ۵۵ میلیون تنی فولاد در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ را با چالش همراه کند. البته ناگفته نماند در صورت تامین زیرساخت‌ها، در سال جاری به راحتی به تولید ۳۵ میلیون تن فولاد خواهیم رسید.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده