تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۰۹
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۳۰۴۷۲
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۰٫۵۶ درصدی حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا

می متالز - در بورس کالا هفته گذشته ۸۴ هزار و ۲۶۰ تن انواع فولاد عرضه شد و در برابر تقاضای ۲۱۵ هزار و ۲۶۰ تنی، حجم معامله این محصولات ۷۴ هزار و ۴۰ تن رقم خورد. در بازار فولاد نیز هفته گذشته را با ثبات و سکون دادوستدها و نوسان محدود قیمتی در محصولات فولادی مورد معامله در بازار پشت سر گذاشت.
افزایش ۰٫۵۶ درصدی حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا

به گزارش می متالز، فعالان بازار می‌گویند با توجه به آنکه تحویل بارهای خریداری شده در روزهای اخیر به اواخر این ماه یا بعضا پس از تعطیلات نوروز در سال جدید موکول می‌شود، به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، شاهد کم شدن دامنه نوسانات قیمت در پی محدود شدن حجم معاملات خواهیم بود.

در رینگ محصولات پتروشیمی نیز رکورد بیشترین حجم معامله پلیمرها در بورس کالا در دو هفته اخیر، دو بار جابجا شد و در هفته قبل این رکورد نزدیک به نیم درصد تقویت شد.

در هفته گذشته شاهد رشد ۰٫۹۴ درصدی حجم عرضه پلیمرها و کاهش ۷٫۵۸ درصدی حجم تقاضای آنها در بورس کالا بودیم و ثبت رقم ۱۶۲ هزار و ۳۸٫۵۶ تن که هنوز هم رقم بالایی است ولی نشان می‌دهد که التهاب خرید به نسبت هفته قبل از آن اندکی تعدیل شده است. در نهایت نیز حجم معاملات پلیمرها با افزایش ۰٫۵۶ درصدی رقم ۹۰ هزار و ۵۱۸٫۴ تن را ثبت نمود که بالاترین حد در تاریخ فعالیت بورس کالاست و البته رکورد هفته قبل را هم ترقی داد.

با توجه به نزدیکی به پایان سال پتانسیل کاهش تقاضا در بورس و بازار وجود دارد که به معنی کاهش جذابیت برای رقابت و خرید است و سرعت‌گیر جدیدی برای رشد قیمت‌ها خواهد بود. البته باید نوسان قیمت دلار را هم جدی گرفت.

عناوین برگزیده