تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۵۰۲۲
سرویس خبر : انرژی

طرح معدن تا نیروگاه برای تامین انرژی برق اجرایی می‌شود

‌می‌متالز - معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزیر صمت از اجرای طرح معدن تا نیروگاه برای تامین انرژی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که با همکاری وزارت نیرو و صمت ناترازی انرژی را کاهش دهیم.

به گزارش می‌متالز، یونس سلمانی پیش از ظهر امروز در سومین گردهمایی مدیران کل صنعت، معدن و تجارت منطقه مرکزی، اظهار کرد: هزینه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی بالا است و بخشی از آن به حوزه تامین انرژی برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: خودکفایی شهرک‌ها برای تامین انرژی خورشیدی می‌تواند بخشی از مساله را حل کند.

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزیر صمت با بیان اینکه طرح معدن تا نیروگاه برای تامین انرژی در این وزارتخانه کلید خورده است، گفت: در تلاش هستیم که با همکاری وزارت نیرو و صمت ناترازی انرژی را کاهش دهیم.

سلمانی با بیان اینکه ۸۰ درصد طرح‌های نیمه‌تمام استان کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: به نظر می‌رسد عمده سرمایه‌گذار‌ها بومی استان هستند.

وی با بیان اینکه زنجیره‌های تولید استان‌ها شناسایی و قرارداد بلندمدت تضمین خرید منعقد شود، گفت: همچنین باید ظرفیت‌های خالی بنگاه‌ها شناسایی کرده تا سرمایه‌گذار بتواند وارد کار شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به افت ۴۶ درصدی صادرات لرستان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، افزود: در استان طرح‌های صادرات‌محور در اولویت قرار گیرد، چرا که این طرح‌ها بازار تضمین شده دارند.

سلمانی با اشاره به ظرفیت صندوق ضمانت صادرات در استان‌ها، تصریح کرد: به این مهم در استان‌ها کمتر توجه شده، حال اینکه این صندوق‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار برای حمایت از صادرکنندگان همچون مشوق‌های بیمه‌ای هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده