تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۰۵۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان رضوی اعلام کرد؛

ایجاد ۲۴۰ واحد صنعتی در فاز نخست شهرک صنعتی رضوی/ باید شهرک‌های صنعتی در خراسان رضوی توسعه یابد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان رضوی از ایجاد ۲۴۰ واحد صنعتی در فاز یک این شهرک صنعتی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «امیررضا رجبی» مدیرکل صمت استان خراسان رضوی، امروز ۱۳ خرداد ماه در آئین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شرق کشور (شهرک صنعتی رضوی) که با حضور سرپرست وزات صمت و جمعی از مقامات کشوری و استانی در مشهد برگزار شد، از ایجاد ۲۴۰ واحد صنعتی و جذب بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در فاز یک این شهرک صنعتی خبر داد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از مرحله نخست این شهرک موجب اشتغال‌زایی برای ۶ هزار نفر، استقرار ۲۴۰ واحد صنعتی، جذب بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه و موجب کاهش مشکلات محور غرب مشهد خواهد شد.

مدیرکل صمت استان خراسان رضوی با بیان اینکه مساحت کل این شهرک صنعتی هزار و ۹۸۷ هکتار است که از این میزان ۲۰۰ هکتار مساحت عملیاتی و ۱۲۰ هکتار مساحت صنعتی است و هزینه ایجاد ۵ فاز ۲۰۰ هکتاری شهرک صنعتی، ۱۷ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال بوده، افزود: اجرای زیرساخت شهرک صنعتی به مساحت ۲۰۰ هکتار، تامین برق به میزان ۸.۵ مگاوات و اخذ مجوز ۴۳ مگاوات و تامین آب به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه و اخذ مجوز برداشت گاز به میزان ۲۳۰ هزار مترمکعب از شرکت ملی گاز ایران در این مدت از جمله اقدامات انجام شده در این شهرک بوده است.

وی اضافه کرد: میزان شبکه ۲۰ کیلو وات برق اجرا شده در شهرک به طول ۱۰ کیلومتر بوده و تمامی خیابان‌های فاز عملیاتی شهرک صنعتی شماره ۵ آسفالت و جدول‌گذاری شده است. همچنین خط انتقال و توزیع آب اجرا شده در شهرک به طول ۹.۵ کیلومتر است.

شهرک‌های صنعتی باید در خراسان رضوی توسعه یابد

رجبی با بیان اینکه خراسان رضوی به لحاظ صدور جواز تاسیس و اشتغال آن رتبه دوم را در کشور دارد و این نشان می‌دهد که علاقه‌مندی به توسعه سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد، تاکید کرد: استان خراسان رضوی سهم ۵ درصدی از میزان سرمایه‌گذاری جواز تاسیس و سهم ۷ درصدی از اشتغال این جواز‌ها در کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷ درصد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در کشور مربوط به این استان، افزود: این تعداد پروانه بهره‌برداری ۸ درصد اشتغال ایجاد کرده، اما سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها زیر یک درصد است.

مدیرکل صمت استان خراسان رضوی در این خصوص اضافه کرد: این مساله نشان می‌دهد ما در استان پذیرای سرمایه‌گذاری‌های صنایع کوچک و متوسط یا SME هستیم که عمدتا در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ اصولا خودشان زمین را خریداری می‌کنند، یادآور شد: در خراسان رضوی صنایع بزرگ وابسته به دولت کمتر است و عمده سرمایه‌گذاری در استان مربوط به بخش خصوصی است.

رجبی همچنین گفت: تعداد جواز تاسیس‌ها و پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در استان نیز این موضوع را تایید می‌کند، بنابراین ما نیاز به توسعه شهرک‌های صنعتی در استان داریم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده