تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۰۵۲۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پس از یک روز تعطیلی؛

مبادلات تجاری در گمرک میلک از سر گرفته شد

‌می‌متالز - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مبادلات اقتصادی در پایانه مرزی میلک (پل ابریشم) با کشور افغانستان پس از یک روز تعطیلی امروز یکشنبه از سر گرفته شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مبادلات اقتصادی در پایانه مرزی میلک (پل ابریشم) با کشور افغانستان پس از یک روز تعطیلی امروز یکشنبه از سر گرفته شد.

ایوب کرد گفت: به دلیل درگیری‌های روز گذشته در مرز ایران و افغانستان، هرگونه مبادلات اقتصادی در مرز میلک با کشور افغانستان تعطیل شده بود.

وی افزود: پس از آرام شدن وضعیت در مرز؛ ساعاتی قبل مبادلات اقتصادی در پایانه مرزی میلک از سر گرفته شد.

پایانه و بازارچه مرزی میلک شهرستان هیرمند در ۳۴۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است. در این پایانه مرزی ۱۸۰ شرکت بین المللی و ۲ شرکت سواری در حال فعالیت و حدود یک‌هزار نفر در این مرز مشغول بکار هستند.

عمده کالا‌هایی که از پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان ترانزیت می‌شود لوازم یدکی خودرو و کالا‌های صادراتی شامل؛ فرآورده‌های لبنیاتی، میوه و تروبار، فرآورده‌های نفتی، برف و سیمان است.

بازارچه مرزی میلک تا اولین شهر افغانستان که همان زرنج است تنها چهار کیلومتر فاصله دارد که همین امر باعث سهولت در تردد رانندگان شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده