تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۰۵۷۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت خبر داد؛

۳۸ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شد/ ابلاغ حقوق دولتی به‌صورت الکترونیکی برای اولین بار

‌می‌متالز - سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت اعلام کرد: در سال گذشته ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی چه به صورت مستقیم و چه از طریق ماده ۴۸ قانون محقق شده است..

به گزارش می‌متالز، مهدی حمیدی با اشاره به تعیین حقوق دولتی براساس قانون اظهار داشت: میزان حقوق دولتی براساس ماده ۱۴ قانون معادن و ماده ۶۰ اجرایی قانون معادن و براساس ضرایب شورای عالی معادن و کشف قیمت تعیین می‌شود.

وی گفت: براساس همین ضرایب سال گذشته ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیلارد تومان حقوق دولتی چه به صورت مستقیم و چه از طریق ماده ۴۸ قانون محقق شده است.

ابلاغ حقوق دولتی به صورت الکترونیکی برای اولین بار

سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت با اشاره به اینکه این روش از سال ۱۴۰۱ به صورت جدی پیگیری و درصد قابل توجهی نیز انجام شده است، از جمله محاسبه و ابلاغ حقوق دولتی به صورت الکترونیکی برای اولین بار انجام شد.

حمیدی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به آمار رشد تولید براساس ظرفیت‌سنجی حوزه معدن، صنایع پایین دستی و عارضه‌یابی معادنی که غیر فعال بودند، اشاره کرد و گفت: سیاست‌های وزارت صمت براساس اولویت و براساس دسته‌بندی‌های مختلف از جمله کمبود ماشین‌آلات، عدم نیرو‌های متخصص و عدم تکنولوژی، مشخص شده است.

وی مطرح کرد: خوشبختانه رشد بسیار خوبی در تامین ماشین‌آلات – چه ساخت داخل و چه در بحث واردات- داشته‌ایم که نتیجه آن منجر به رشد نزولی قیمت ماشین‌آلات و هزینه معدن کاری شده است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده