تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۰۴۲۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وصول ۶ برابری حقوق دولتی در معادن لرستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت لرستان گفت: حقوق دولتی در معادن لرستان ۶ برابر افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، یکی از ظرفیت‌های مهم استان لرستان وجود معادنی است که فعال کردن این ظرفیت، علاوه بر اینکه سبب اشتغال می‌شود، در توسعه اقتصادی هم نقش مهمی دارد.

با توجه با اینکه ۲۸ درصد سنگ‌های تزئینی کشور و سه درصد سنگ‌های تزئینی دنیا در لرستان وجود دارد، می‌طلبد که از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

بهمن جعفری اظهارداشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان لرستان، معادن است که در سال گذشته ۱۲ پروانه بهره‌برداری صادر،۱۲ پروانه تمدید و چهار معدن مقیاس کوچک احیا شده است.

او افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه معدن استان، ساماندهی کلیه محدوده‌های اکتشافی بوده است، همچنین گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری در سامانه کاداستر انجام شد، علاوه بر این نیز حقوق دولتی در معادن لرستان نیز ۶ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی ایمیدرو در حوزه معدن استان، تصریح کرد: امسال طرح کاغذ از سنگ الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد و طرح آهک هیدراته پلدختر که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان نیمه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری بیان کرد: از دیگر پروژه‌های معادن استان، پروژه زیرساخت معادن (پروژه برق‌رسانی به معادن بادباد، طرح دسترسی به معادن شاقز و سفیدآب در شهرستان چگنی) و طرح استیل کورد با سرمایه‌گذاری هلدینگ معادن فلزات و فولاد مبارکه با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۸ نوع ماده معدنی وجود دارد که بیشتر آن از نوع غیرفلزی است، گفت: در استان لرستان ۳۰۰ معدن وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ معدن فعال و ۱۰۰ معدن غیرفعال است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده