تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۶۲۲۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم الیگودرز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

‌می‌متالز - کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم الیگودرز یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی و اشتغالزای لرستان محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، طرح احداث کارخانه تولید کاغذ از سنگ شهرک صنعتی الیگودرز، توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» از اواخر سال ۹۷ آغاز شده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

در این خصوص بهمن جعفری، رئیس سازمان صمت لرستان گفت: کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم که برای اولین بار در لرستان در حال اجراست که مالک و مجری پروژه ایمیدروست.

وی ادامه داد: در شهرک صنعتی الیگودرز این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در بخش ساختمانی در حال انجام است.

رئیس سازمان صمت لرستان با اشاره به اینکه با پیگیری‌هایی که از طریق ایمیدرو انجام شد در حال تامین ماشین‌آلات پروژه هستند و تا پایان سال با توجه به برنامه زمانبندی که ایمیدرو در نظر گرفته است به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: البته تحقق این موضوع منوط به تامین اعتبارات و تکنولوژی است با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از ماشین‌آلات آن باید از خارج کشور تامین شود.

جعفری عنوان کرد: ظرفیت تولید این پروژه ۲۰ هزار تن است و بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه آن از شهرستان الیگودرز وجود دارد و تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: کل حجم سرمایه‌گذاری پروژه ۱۸۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صمت لرستان ضمن تشکر از تلاش دکتر خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی که مجدانه مسائل و مشکلات این طرح را در سطح وزارتخانه و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیگیری کردند و امید می‌رود شاهد ورود ماشین‌آلات به این مجموعه باشیم، اظهار کرد: در سفر اخیر هیات دولت به لرستان یکی از مصوبات احداث کارخانه پروفیل آلومینیوم در شهرستان الیگودرز است.

جعفری اضافه کرد: جلسات اولیه آن را پس از ابلاغ مصوبات در ایمیدرو با حضور وزیر و نماینده ایمیدرو برگزار کردیم و در حال تدوین مطالعات این طرح هستند.

این مسوول گفت: پس از تکمیل مطالعات در اولین کمیته سرمایه‌گذاری مطرح شود و فراخوان جذب سرمایه‌گذار صورت گیرد و چنانچه در این فراخوان‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوص رغبت نکنند ایمیدرو به صورت ۱۰۰ درصد آن را در الیگودرز به انجام خواهد رساند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده