تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۴۳۲
کد خبر: ۲۴۲۶۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

واحد کربنات کلسیم در شهرستان دشتی تا پایان امسال وارد مدار تولید می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: یکی از واحد‌های مهم در زمینه صنایع معدنی استان، تولید کربنات کلسیم شرکت اکباتان است که در شهرستان دشتی واقع شده و تلاش می‏ شود تا پایان امسال وارد مدار تولید و مورد افتتاح رسمی با حضور مسئولان کشور قرارگیرد.

به گزارش می‌متالز، سید حسین حسینی افزود: امسال نخستین گواهی کشف بیتومین در شهرستان دشتی به میزان ۸.۶ میلیون تن و همچنین نخستین گواهی کشف دولومیت نیز بتازگی صادر شده است.

حسینی عنوان کرد: یک سری فعالیت‎های اکتشافی در زمینه فسفات و عناصر نادر خاکی نیز با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در شهرستان دیر - کنگان و جم در حال انجام است که امیدواریم منجر به نتایج مثبتی شود.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر ادامه داد: در حوزه معدن نیز با دعوت استاندار بوشهر گروهی از سرمایه‏ گذاران از ظرفیت‏‌های استان بازدید کردند که مقرر شد نتیجه بازدید‌های خود را پس از بررسی اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‏های خود اظهار کرد: در تامین مواد اولیه واحد‌های صنایع پایین دست معدنی در گذشته کارشناس محور بود و سهمیه واحد‌های پایین دستی تقسیم می‌‏شد، ولی در روش جدید بر مبنای فعالیت و عرضه به حلقه‎های بعدی است.

حسینی در ارتباط با احداث پایانه صادرات موادمعدنی عنوان کرد: در این زمینه مطالعات خوبی انجام شده که در صورت وجود مشارکت از سوی بخش خصوصی زمینه برای سرعت بخشی در روند احداث این پایانه فراهم می‌شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده