تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۴:۴۵
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۵۷۴۲۲
سرویس خبر : انرژی
واکنش و پاسخ بهره بردار بیتومین روستای حاج بختیار به صدایِ مردم+توضیحات بازتاب؛

معدن دارای مجوز است/با دپوی بیتومین در محل کنونی موافقت شده است

‌می‌متالز - به دنبال انتشار مطلبی انتقادی در این رسانه؛ بهره بردار بیتومین به شرح ذیل پاسخ داد.

به گزارش می‌متالز،

معدن دارای مجوز است/با دپوی بیتومین در محل کنونی موافقت شده است



«بسمه تعالی»
جناب آقای محمد مرادی
مدیر مسوول سایت خبری بازتاب ایلام
با سلام و آرزوی قبولی طاعات عبادات و تبریک عید سعید فطر خدمت جنابعالی و هم استانی‌های عزیز انشاالله که مورد قبول پروردگار باشد.

جناب آقای محمدمرادی در سالی که از جانب رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و اشتغال به دولت مردان ابلاغ گردیده متاسفانه جنابعالی دو بار است که خودسرانه اقدام به نشر و تشویش اذهان عمومی می‌نمائید.

نمیدانم علت اینگونه مطالب کذب چیست به اطلاع می‌رساند که این معدن بیتومین با کسب مجوزات و پروانه بهره برداری از دستگاه‌های اجرایی اقدام به فعالیت نموده و برای استحضار تمام مخاطبان عزیز اعلام میدارم مطالب و تصاویر توسط آقای حمیدرضا محمدمرادی برادر جنابعالی تهیه و انعکاس نموده و هیچ کدام از افراد محترم ساکن دائمی روستای مذکوراعتراضی نداشته و ندارند، بغیر از برادر جنابعالی که ساکن در شهر ایلام هستند و برای استحضار دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و مردم اینجانب اقدام به محصور سازی و خاکریز برای جلوگیری از احتمالات بارش باران هم اقدام نموده ام لذا پیرو بازدید قبلی و مسولین مرتبط با محل دپوی بیتومین موافقت گردیده امیدوارم بر اساس قانون نسبت به درج پاسخ اینجانب اقدام به روشنگری نموده در غیر اینصورت حق شکایت از آن مدیر محترم سایت خبری محفوظ بوده و از طریق مراجع ذیصلاح بر علیه شما شکایت خواهم نمود.

با تشکر
فردین فیض الهی
بهره بردار بیتومین حاجی بختیار شهرستان چوار


توضیحات بازتاب ایلام:


اولاً؛ بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و صورتجلسات منعقده، قریب ۱۰۰ درصد اهالی روستا‌های بهارستان و چنارگ بالاخص آقایان عسکری صاحبان ملکی که به محل دپوی بیتومین تبدیل کرده اید، از اقدام خودسرانه و بدون اذن و اجازه تان به شدت ناراضی و اعلام گلایه داشته و دارند که تصویر صورتجلسات آنان مبنی بر اعلام نارضایتی، پیوست می‌باشد.

ثانیاً؛ انتشار درددل اهالی روستا‌های بهارستان و چنارگ در این رسانه بر اساس رضایت کامل، اعلام نظر و پیگیری‌های مجدانه قاطبه اهالی این دو روستا بوده و هیچ مطلبی خودسرانه توسط این رسانه منتشر نشده و ادعای جنابعالی کاملاً کذب محض بوده و تصاویر صورتجلسات پیوست، مؤید اوج اعتراضات اهالی روستا‌های بهارستان و چنارگ می‌باشد.

ثالثاً؛ این رسانه و همه اهالی روستا‌های بهارستان و چنارگ، دانسته و می‌دانند که بهره برداری از معادن بدون کسب مجوز و اخذ پروانه بهره برداری، غیرممکن و تخلف است، اما بنا نیست که جنابعالی به بهانه داشتن مجوز و اخذ پروانه بهره برداری؛ اراضی مردم، محیط زیست، منابع طبیعی، سلامت مردم، جاده، آبریز‌های سد گلال، باغات و مزارع مردم را نابود کنید. چه کسی مجوز این همه تخریب را برای جنابعالی صادر کرده است تا مردم منطقه یقه آنان را بچسبند و بازخواست شان کنند.

رابعاً؛ در جوابیه تان آورده اید که مسوولان مرتبط با دپوی بیتومین در محل کنونی موافقت کرده اند، لطفاً تصویری از موافقت مسوولانی که علیرغم این همه تخریب و نارضایتی مردم، چنین مجوزی را صادر کرده و موافقت داشته اند را جهت تنویر افکار عمومی به این رسانه ارسال کنید تا منتشر و پیگیری شود.

خامساً؛ حمیدرضا محمدمرادی که در جوابیه تان به آن اشاره داشته اید، یکی از ده‌ها مالک و اهل روستای بهارستان است که به اقدامات مخربانه جنابعالی که بر پیکره منابع طبیعی، محیط زیست، باغات، سلامت مردم، بهداشت محیط، جاده و...، روا داشته اید، معترض بوده و می‌باشد و بنا نیست هر کس که ساکن شهر است، املاک اجداد و آبائیش تخریب شوند و هیچ اعتراضی نداشته باشد.

سادساً؛ هیچکدام از اهالی روستا‌های بهارستان و چنارگ، مخالف و ضد تولید و اشتغال نبوده و نیستند، اما تولیدی که محیط زیست، منابع طبیعی، سلامت مردم، باغات، جاده و... را بی محابا و بدون ضوابط نابود کند، در هیچ اقلیمی وجود نداشته و ندارد و نهایت تخلف است و معلوم نیست که چرا از سوی دستگاه‌های ذیربط علیه تان اعلام جرم و برخورد قانونی نمی‌شود.

سابعاً؛ انتشار گلایه‌ها و نارضایتی‌های مکرر اهالی منطقه در این رسانه در راستای اصلاح امور، نظارت بیش از پیش دستگاه‌های ذیربط به حوزه فعالیت شان، جلوگیری از تخریب محیط زیست، منابع طبیعی، سلامت مردم و ممانعت از آلودگی آبریز سد گلال و جلوگیری از درگیری‌های فیزیکی بوده و اگر اقدامات مقتضی و قانونی شکل نگیرد و روند فعلی اصلاح نگردد و مجدداً صدای گلایه و اعتراض اهالی منطقه به این رسانه برسد، مطمئن باشید که مراتب بدون فوت وقت منتشر خواهد شد.

منبع: بازتاب

عناوین برگزیده