تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۱۲۶۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون اقتصادی استاندار لرستان:

لرستان رتبه نخست برداشت کربنات کلسیم را در کشور دارد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: معادن غنی کربنات کلسیم در استان وجود دارد و رتبه نخست کشور را در این بخش داریم.

به گزارش می‌متالز، سیروس ابراهیمی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی لرستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مطرح شده از سوی وزارت کشور، توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی است و همه استان‌ها باید براساس مزیت‌های نسبی موجود در استان، حداقل ۲ زنجیره ارزش را تعریف کنند.

وی افزود: در این زمینه لازم است تا حلقه‌های مفقوده و عملیاتی نشده استان شناسایی شوند تا زنجیره تولید تکمیل شود و به سمت ارزش گذاری برسد.

ابراهیمی تصریح کرد: این روند باید به جایی برسد که در رقابت‌های خارجی و داخلی ارزش افزوده مدنظر را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به تایید سه حلقه در استان عنوان کرد: با توجه به اینکه کربنات کلسیم در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، اولین حلقه زنجیره ارزش راهبردی مربوط به کربنات کلسیم و دومین حلقه متعلق به بخش شیلات بوده و گیاهان دارویی به عنوان سومین حلقه مورد تایید قرار گرفته است.

ابراهیمی اظهار کرد: این حلقه‌ها نیاز به کار کارشناسی و چکش کاری دارند و قطعا نقایصی دارند که بایستی رفع شود تا به مرحله نهایی برسند.

وی بیان کرد: در صورت قطعی شدن، برای حلقه‌ها اعتبار در نظر گرفته می‌شود و سرمایه گذاران به سمت این حلقه‌ها سوق داده می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ممکن است موانع و مشکلاتی وجود داشته باشد که در سفر ریاست جمهوری جهت برطرف شدن مطرح خواهند شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده