تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۱۶۰۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت لرستان:

کارخانه کربنات کلسیم الیگودرز در قالب یک زنجیره ارزش راهبردی شکل گرفته است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت لرستان گفت: کارخانه کربنات کلسیم الیگودرز در قالب یک زنجیره ارزش راهبردی شکل گرفته است.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری شامگاه نهم شهریورماه در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه تولید انواع کربنات کلسیم متعلق به شرکت در جهان در شهرستان الیگودرز اظهار کرد: با حضور استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار لرستان و جمعی از مسئولین شهرستان الیگودرز مجموعه شرکت دُر جهان آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: خط اصلی این کارخانه که فاز اول نیز محسوب می‌شود امروز به بهره‌برداری رسید و دو فاز دیگر آن در دست اقدام است.

جعفری اضافه کرد: در فاز نخست این کارخانه ۱۲۰ تن تولید روزانه انواع پودر‌های میکرونیزه از ماده معدنی کربنات کلسیم تولید خواهد شد.

مدیرکل صمت لرستان با بیان اینکه در این واحد صنعتی ۳۰ نفر مشغول به فعالیت است، خاطرنشان کرد: ایجاد زنجیره ارزش این کارخانه مهم است چرا که سنگ لاشه از معدن استخراج و تولید کربنات کلسیم در این واحد صورت می‌گیرد و متعاقبا این پودر‌ها به عنوان تامین کننده مواد اولیه در فرآیند‌های تولید دیگری مانند رنگ‌سازی ها، کابل‌سازی و. بکار گرفته می‌شوند.

جعفری اضافه کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سه فاز این کارخانه انجام شده و در حال انجام است که در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع احیاء شده است.

وی بیان کرد: این واحد قبلاً واحد صنعتی در زمینه پودر سنگ فعالیت داشته که بالغ بر ۱۰ سال تعطیل بود و سرمایه‌گذار آن نیز تغییر کرده و خط تولید جدید جایگزین واحد قبلی شده که امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل صمت لرستان ادامه داد: هرکدام از فاز‌های دیگر این مجموعه ۱۵ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت و ماده معدنی آن در شهرستان فرآوری و در بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده