تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۳۰۵۶۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بزرگترین کارخانه کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه در شهرستان دشتی افتتاح شد

‌می‌متالز - بزرگترین کارخانه کربنات کلسیم رسوبی (pcc) خاورمیانه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و استاندار بوشهر در شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر روز چهارشنبه در حاشیه آئین افتتاح بزرگترین کارخانه کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه در شهرستان دشتی اظهار کرد: این واحد تولید کننده آهک با ظرفیت ۷۵ هزار تن ظرفیت، سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان و ایجاد ۲۸۰ نفر فرصت شغلی با مشارکت بانک صنعت و معدن راه‌اندزای شده است.

مهدی صفوی افزود: تمام محصول این واحد تولیدی به کشور‌های هدف صادر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: آهک با توجه به برخورداری از ارزش افزوده بالا امکان کار و توسعه دارد و به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم این استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر ۲ طرح آهک دیگر نیز دارد گفت: برنامه استان تشکیل زنجیره آهک و حرکت به سمت تولید کاغذ از کربنات کلسیم و صنایع جانبی آن است تا به این صورت ضمن جلوگیری از واردات؛ ارزآوری داشته باشیم.

صفوی با اشاره به وجود ۸۰۰ میلیون تن ذخایر و مزیت معدنی موجود در شهرستان دشتی و ضرورت ایجاد زنجیره‌ها و حلقه‌های مفقوده صنایع معدنی تاکید کرد: استان بوشهر ظرفیت ایجاد چندین واحد آهک و زنجیره‌های آن را دارد.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود با تامین مالی و حل مسائل و مشکلات واحد‌های معدنی موجود در استان شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بوشهر

عناوین برگزیده